http://gamovarzesh.ir

پایگاه خبری گام و ورزش علم ورزشمیزان مناسب ورزش در طول هفته چقدر است؟
شناسه خبر :1672
سه‌شنبه, 5 می 2020
29 بازدید
پ

یک متخصص پزشکی ورزشی در مورد میزان مناسب ورزش در طول هفته برای افراد مختلف توضیح داد. به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، آزاده حکاک زاده  در مورد میزان مناسب ورزش در طول روز و هفته، اظهار کرد: این روزها که در خانه ورزش می کنید باید خودتان حجم و میزان ورزش خود را […]


یک متخصص پزشکی ورزشی در مورد میزان مناسب ورزش در طول هفته برای افراد مختلف توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، آزاده حکاک زاده  در مورد میزان مناسب ورزش در طول روز و هفته، اظهار کرد: این روزها که در خانه ورزش می کنید باید خودتان حجم و میزان ورزش خود را مدیریت کنید و باید بدانید که میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای افراد بالای ۱۸ سال معادل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هفتگی است اما این مسئله شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: ورزش هوازی بهتر است برای پنج روز در هفته با شدت متوسط به مدت ۳۰ دقیقه در روز باشد که می تواند به صورت زمان های تقسیم بندی شده در چند نوبت حداقل ۱۰ دقیقه ای و ممتد باشد.

این متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه راه رفتن با سرعت۱۰۰-۸۰ گام در دقیقه در افراد مبتدی توصیه می شود، عنوان کرد: باید به تدریج به سرعت گام ها افزوده شود اما در عین حال از ورزش شدید پرهیز کنید.

حکاک با بیان اینکه باید ورزش های قدرتی را ۲ تا سه نوبت در هفته برای گروه عضلات بزرگ انجام دهید، گفت: در افراد مبتدی شروع تمرینات قدرتی با انجام یک تا ۲ ست با ۱۰ تا ۱۵ تکرار و فاصله ۲ دقیقه ای بین ست ها توصیه می شود و در انتهای تمرینات قدرتی باید از تمرینات کششی برای سرد کردن استفاده کنند.

انتهای پیام

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:

قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.