تیم ملی والیبال ایران برای صعود به المپیک پاریس تنها یک راه دارد و آن هم حضور قدرتمند در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ و کسب سهمیه از طریق رنکینگ است.

حضور قدرتمند در لیگ ملت های ۲۰۲۴ تنها شانس حضور والیبال ایران در المپیک

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران با ۶ شکست و یک برد به کار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک پایان داد؛ نتیجه‌ای که دور از انتظار نبود و با توجه به شرایط تیم ملی می‌شد پیش‌بینی کرد توان رقابت با تیم‌هایی چون برزیل، ایتالیا و آلمان را ندارد.

فدراسیون جهانی پیش از این نحوه کسب سهمیه‌ها را مشخص کرده بود و بر اساس آن در بخش مردان ۱۲ سهمیه توزیع می‌شود که فرانسه به عنوان میزبان یک سهمیه دارد و ۱۱ سهمیه باقی‌مانده از طریق فرایندی دو مرحله‌ای تعیین خواهد شد.

یکی از این مراحل رقابت‌های انتخابی بود که از هر گروه (این مسابقات در سه گروه برگزار شد) دو تیم برتر سهمیه گرفتند. بنابراین ۵ سهمیه باقی می‌ماند که بر اساس دو اولویت زیر اختصاص پیدا می‌کند:

۱ – همه قاره‌ها در المپیک پاریس نماینده داشته باشند.

۲- تیم‌ها برتر رنکینگ جهانی که تا پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به المپیک صعود نکرده باشند.

در پایان دور مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، رنکینگ تیم‌ها مشخص می‌شود. ۶ تیمی که از طریق مسابقات انتخابی المپیک سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند. فرانسه هم به دلیل میزبانی سهمیه را دارد. پنج سهمیه باقی مانده را از بین تیم‌های برتر باقی‌مانده در رنکینگ انتخاب می‌کنند. البته با توجه به اینکه باید تمام قاره‌ها در المپیک سهمیه داشته باشند و نماینده قاره آفریقا بین تیم‌های برتر رنکینگ نیست، یک سهمیه از پنج سهمیه به بهترین تیم رنکینگ قاره آفریقا تعلق می‌گیرد و ۴ سهمیه باقیمانده به تیم‌های برتر رنکینگ جهانی می‌رسد.

با این حساب تنها شانس باقی مانده برای ایران کسب نتایج خوب در دور مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ است تا جایگاه خود را ارتقاء بدهد و بین تیم‌های برتر قرار بگیرد.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9839

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: