روز سیاه ‌تاریخ‌ فوتبال خوزستان

پیشکسوت فوتبال خوزستان با اشاره به لغو دیدار دو تیم ملاثانی و فجر در اهواز، گفت: اتفاقات شب گذشته، روز سیاه فوتبال خوزستان در تاریخ فوتبال استان بود و قطعا مسببان آن نیز نزد مردم تا ابد شرمنده خواهند ماند.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، صفرعلی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: فوتبال خوزستان که از دیرباز به سرزمین ستارگان مستطیل سبز در عرصه فوتبال کشورمان شهرت دارد، این روزها حالش خوب نیست و از چهار تیم انتهای جدول لیگ برتر فوتبال ایران، سه تیم خوزستانی هستند که در تاریخ طویل و عریض آن بی سابقه است. اما نکته قابل تامل این است که چرا فولاد که بهترین امکانات و زیرساخت های فوتبال کشور را در اختیار دارد، باید برای فرار از سقوط تلاش کند؟ در حالی که فولاد هرسال باید برای قهرمانی و در کمترین حالت ممکن، جهت کسب سهمیه وارد بازی ها شود.

وی ادامه داد: چرا استقلال خوزستان که قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارد، باید برای ماندن در لیگ برتر مبارزه کند؟ این تیم نیز از امکانات و زیر ساخت های عالی بهره می برد.
نفت آبادان که تنها دلخوشی مردم عاشق فوتبالِ این شهر است نیز چرا باید در جایگاهی قرار بگیرد که اصلا مطلوب هوادارانش نباشد و هرساله عده ای را تا پای مرگ بکشاند؟
برای فوتبال خوزستان زشت است با همه سوابق درخشان و کسب افتخارات فراوان، اکنون تیم‌هایش در قعر جدول قرار دارند و مدیران این تیم‌ها برای رهایی از سقوط پاداش‌های کلانی می‌دهند. مطمئنا اگر در لیگ برتر ایران، سه تیم به لیگ یک سقوط می‌کرد، شک نکنید سه تیم خوزستانی بودند که یان هم فقط به خاطر مدیریت غیربومی بر باشگاه های استان است.

این پیشکسوت فوتبال گفت: هرچه می‌خواهم مثبت حرف بزنم اما نمی‌توانم واکنشی نسبت به سوالی که مردم از ما می‌پرسند، نداشته باشم و سکوت کنم. آن ها می‌پرسند فوتبال خوزستان را چه شده؟ آیا واقعا جایگاه فوتبال خوزستان با آن شعار زیبای خوزستان برزیلته همین است؟ چرا فوتبال استان این همه پسرفت داشته است؟ به هر حال باید دلایل این مشکلات و معضلات مدیریتی، فنی و مالی و …، که دل هر خوزستانی عاشق را به درد می آورد، ریشه یابی شود و حتما راهکارهای مناسب برای برون رفت از این بحران ها توسط اهالی اهل فن ارائه شود.

او در ادامه نیز با اشاره به اتفاقات بازی شب گذشته استقلال ملاثانی و فجر، عنوان کرد: مهمترین اتفاقی که پس از ناکامی های متوالی تیم های فوتبال خوزستان حاضر در لیگ برتر، دل هواداران و علاقه مندان به فوتبال را به درد  آورد، همکاری نکردن باشگاه استقلال خوزستان با تیم استقلال ملاثانی جهت برگزاری بازی با فجر سپاسی بود که متاسفانه سبب شد تا ضربه عدم همکاری اش نیز متوجه تیم نفت مسجدسلیمان شود. این همکاری نکردن در حالی رقم خورد که سال گذشته همین تیم استقلال ملاثانی توانست یقه تیم هایی که برای صعود به لیگ برتر با استقلال خوزستان رقابت نزدیکی داشتند، بگیرد و بدین ترتیب کمک شایانی در صعود شاگردان پورموسوی داشت.

جمالپور گفت: استقلال ملاثانی تنها تیم تمام  بومی فوتبال خوزستان بشمار می رود و مهمتر، تنها دلیل دلخوشی مردم محجوب ملاثانی است و باید سال های پیش، ورزشگاهی در شان و منزلت آنها ساخته می شد تا روز گذشته با بی‌تدبیری مسوئلان و مدیران استان، روز غم انگیزی در تاریخ فوتبال خوزستان رقم نخورد و صدای رسوایی اش تا کرانه ها گوش فلک را کر کند.

او تاکید کرد: آیا مگر غیر از این است که ورزش یک پدیده اجتماعی است و مردم از طریق آن به لذت و نشاط می رسند؟ بنابراین وظیفه مسئولان و مدیریت کلان اجرایی و حتی نظارتی استان است که امکانات و زیرساخت های انجام بازی فوتبال را فراهم کنند تا تیم های خوزستانی برای بازی برابر میهمانانشان، خود را در بدترین حالت ممکن نبینند.

این مدیر ورزشی بیان کرد: اتفاقات شب گذشته روز سیاه فوتبال خوزستان در تاریخ فوتبال استان بود و قطعا مسببان آن نیز نزد مردم تا ابد شرمنده خواهند ماند. تیمی مردمی و ندار مانند استقلال ملاثانی که به شکل شخصی اداره می‌شود از کجا باید ورزشگاهی که مورد تایید سازمان لیگ باشد، فراهم کند؟ از کجا منابع مالی اش را تامین کند؟ مدیرعامل زحمتکش این تیم که در هزینه‌های جاری این تیم مانده است، چگونه می تواند ورزشگاهی بسازد که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قادر به  ساخت آن نیست؟

او گفت: مسببان و عوامل این مسأله باید شناسایی شوند و آن ها باید پاسخگو باشند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=11039

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: