خلاصه اخبار روزی که گذشت

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادها و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، در مهم‌ترین بازی هفته سیزدهم فوتبال سری آ، اینتر و یوونتوس به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و مهیج برنده نداشت. یوونتوس در تورین این فرصت را داشت تا با شکست اینتر هم فاتح داربی ایتالیا شود و هم صدر جدول را از افعی‌ها پس بگیرد، اما گل ولاهوویچ در دقیقه ۲۷ دوام چندانی نداشت و شش دقیقه بعد ال تورو، کاپیتان افعی‌ها زهر خود را ریخت و تاج و تخت را از تورینی‌ها پس گرفت.

مرگ؛ روی دیگر «بهار کوهنوردان»

اسمش را گذاشته‌اند «جمعه سیاه» بعضی هم می‌گویند «اشترانکوه نامهربان»؛ واژه‌هایی که حکایت از حجم تلخی حادثه دارند . . . ساعت ۱۱:۳۰ پیش‌از ظهر جمعه سوم آذرماه، ۹ نفر از کوهنوردانی که قصد صعود به قله‌ سن‌بران اشترانکوه را داشتند در “چال‌کبود” گرفتار بهمن شدند که دو نفر سالم ماندند، دو نفر مصدوم شدند و پنج نفرشان هم جان باختند. این اولین “جمعه سیاه” کوهنوردی ایران نبود؛ پنجم دی ماه ۱۳۹۹ هم ۱۱ نفر در حادثه ریزش بهمن در ارتفاعات تهران جان خود را از دست دادند. بین آنها جنازه مردی با کفش‌های کتانی هم پیدا شد! نمی‌توان انکار کرد که زیبایی کوهستان در زمستان دوچندان می‌شود. اصلا به همین دلیل است که می‌گویند زمستان، بهار کوهنوردان است اما باید یادمان باشد با کوچکترین بی‌توجهی روی دیگرش را به ما نشان می‌دهد؛ مرگ.

پیروزی وفایی مقابل مرد شماره ۷ جهان

حسین وفایی در مسابقات قهرمانی انگلستان توانست مرد شماره ۷ جهان را شکست دهد. حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران که در مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ شرکت کرده است، در دور نخست این مسابقات به مصاف شان مورفی انگیسی، مرد شماره ۷  جهان رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی برسد و به جمع ۱۶ نفر برتر این مسابقات راه پیدا کند. وفایی که در رده ۱۸ جهان قرار دارد با این پیروزی شیرین باید در دور بعدی این مسابقات به مصاف متئو سلت، حریف انگیسی برود. مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ یک مسابقات اسنوکر حرفه‌ای است که از ۲۵ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در انگلستان برگزار می‌شود. برنده این مسابقات می‌تواند ۲۵۰ هزار پوند را به جیب بزند.

مهدی رحمتی: کمبود بازیکن به تیم ما لطمه زد

سرمربی نساجی گفت: لیگ برتر طوری بود که هر سه روز بازی می‌کردیم و همین باعث شد که کمبود بازیکن به تیم ما لطمه بزند. سید مهدی رحمتی عصر دوشنبه در نشست خبری پیش از بازی با مومبای هند اظهار کرد: همین‌طور که همه می‌دانیم نساجی یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیاست و با توجه به برنامه‌ها و قوانین در فوتبال ایران بابت بازیکنان بزرگسال تعیین شد، بیش‌ترین تیمی که متضرر شد تیم ما بود که سال‌ها روی تیم‌های جوانان کار کرد و آن‌ها را به سهمیه بزرگسالان اضافه کردیم.

برنامه هفته هشتم لیگ برتر والیبال

برنامه هفته هشتم لیگ برتر والیبال مردان اعلام شد که در یکی از مهمترین مسابقه‌ها تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند. هفته هشتم لیگ برتر والیبال مردان چهارشنبه، هشتم آذر با ۷ دیدار در شهرهای اردکان، تهران، اصفهان، گرگان، سیرجان، رفسنجان و گنبد پیگیری می‌شود. در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته تیم‌گیتی‌پسند اصفهان میزبان شهداب یزد است. این دو تیم به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. گیتی‌پسند ۶ برد دارد و اگر برنده این دیدار شود ضمن تثبیت جایگاه خود در رتبه دوم، شانس این را دارد که به صدر جدول هم صعود کند. از طرف مقابل، شهداب که مدافع قهرمانی است و پنج برد دارد با پیروزی در این بازی می‌تواند به رتبه دوم صعود و اختلاف خود را با صدر کم کند.

تیم ملی تکواندو در انتظار ویزای انگلیس

در فاصله ۵ روز تا رقابت‌های حساس و سرنوشت‌ساز فینال تکواندوی گرندپری منچستر، انگلیس همچنان ویزای تکواندوکاران ایران را برای حضور در این رقابت‌ها صادر نکرده است. ابوالفضل زندی، مهدی حاجی موسایی و مهران برخورداری به همراه ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، ۵ تکواندوکار ایران هستند که قرار است در رقابت‌های فینال گرندپری منچستر به میدان بروند. این رقابت‌ها در روزهای ۱۱ و ۱۲ آذر برگزار می‌شود و با وجودیکه فدراسیون تکواندو از مدت‌ها پیش مراحل اداری دریافت روادید را با سفر به ترکیه انجام داده است، هنوز ویزای تکواندوکاران ایران برای حضور در این مسابقات صادر نشده است.

محمد صلاح کارلسن را به چالش طلبید!

مهاجم لیورپول با اعلام اینکه علاقه زیادی به شطرنج دارد خواستار رقابت با مگنوس کارلسن شد. محمد صلاح مهاجم تیم ملی لیورپول و مصر در مورد علاقه خود به شطرنج صحبت کرد و اعتراف کرد که دوست دارد با مگنوس کارلسن نروژی اسطوره شطرنج جهان بازی کند. صلاح در صحبت‌هایی گفت: من شطرنج بازی می‌کنم و به این بازی معتاد هستم. من به معنای واقعی کلمه هر روز بازی می‌کنم. حتی آن‌لاین هم شطرنج بازی می‌کنم و اسمم مو صلاح است بنابراین برخی از مردم می پرسند: “شما محمد صلاح هستید؟ ” من جواب می دهم “بله”، آنها حرف من را باور نمی کنند و می‌نویسند: “دروغ می گویی. ” پاسخ می دهم: بله، دروغ می گویم! باید بگویم شطرنج من خوب است. البته من مگنوس نیستم اما خوب بازی می‌کنم. هیچکس با مگنوس شانسی ندارد اما امیدوارم روزی ما بازی کنیم. صلاح گفت که ریتینگ او حدود ۱۴۰۰ است.

غول ایرانی پس از قهرمانی جوانان جهان: ترسو نیستم

وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران گفت: در مسابقات جوانان جهان درحد احتیاط، وزنه سنگین نزدم و آدم ترسویی نیستم که بخاطر ترس از مصدومیت زیر وزنه سنگین نروم. علیرضا یوسفی با قهرمانی در مسابقات جوانان جهان مکزیک توانست آخرین سال حضورش در رده سنی جوانان را با مدال طلا به پایان برساند. او در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا دچار مصدومیت شد و چندین ماه مشغول درمان بود. هرچند که به رکوردهای خوب خود نرسیده بود اما با این حال توانست از فرصت به دست آمده در جوانان جهان استفاده کند و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10340

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: