ستارگان جام ملت‌های آسیا – ۴/ سون، جانشین کین و امید جنگجویان

سون هیونگ مین به گواه آمار و البته بسیاری‌ها بهترین بازیکن حال حاضر قاره کهن است که به دنبال قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، سون هیونگ مین یکی از ستارگان لیگ برتر است و کسب عناوین متعدد از جمله مرد سال فوتبال کره جنوبی، جایزه پوشکاش و آقای گلی لیگ برتر انگلیس در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

سون هیونگ مین در قطر برای چهارمین بار در جام ملت‌های آسیا تلاش خواهد کرد تا کره را به اولین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها از سال ۱۹۶۰ برساند. این مهاجم ۳۱ ساله موقتا باید اروپا را به دست فراموشی بسپارد و در قاره کهن تیمش را به موفقیت برساند. او در اولین حضورش در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۱ برابر هند گل زد و از آن زمان دو دوره دیگر در جام ملت‌ها نیز بوده است که هر دو دوره با ناکامی کره‌ای‌ها تمام شد. سون بعد از سال ۲۰۱۱ شکوفا شد تا به یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فوتبال آسیا تبدیل شود.

نام: سون هیونگ مین (هیونگ‌-مین سون)
سن: ۳۱
پست: مهاجم
تعداد بازی ملی: ۱۱۶
گل‌های ملی: ۴۱
باشگاه: تاتنهام (انگلیس)

سون زمانی که در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ قطر بازی می‌کرد تنها ۱۸ سال داشت و در هامبورگ در بوندسلیگا نامی برای خود دست‌وپا می‌کرد تا اینکه بایر لورکوزن رکورد نقل و انتقالاتش را شکست و سال ۲۰۱۳ او را به خدمت گرفت. سون سال ۲۰۱۵ به جام ملت‌های آسیا بازگشت و تیم ملی کشورش را به فینال رساند و در دقایق پایانی مقابل استرالیای میزبان گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی را به وقت‌های اضافه بکشاند. اما «جنگجویان تاگوک» در نهایت گل دوم را نیز دریافت کردند و از رسیدن به قهرمانی بازماندند.

شش ماه پس از آن شکست تلخ، سون با تاتنهام قرارداد امضا کرد؛ جایی که در آن به یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شد. او یکی از اعضای تیم مائوریتسیو پوچتینو بود که سال ۲۰۱۸ نایب‌قهرمان لیگ برتر شد و در فصل بعد به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

او همچنین در جام ملت‌های آسیا امارات در سال ۲۰۱۹ نیز شرکت کرد و با شکست مقابل قطر در مرحله یک‌چهارم نهایی مجبور به بازگشت زودهنگام به خانه شد.

سون در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اولین بازیکن آسیایی شد که به عنوان آقای گلی در لیگ برتر رسید؛ عنوانی که او با محمد صلاح از لیورپول به طور مشترک به دست آورد. او ۳۵ بازی با پیراهن تاتنهام انجام داد و ۲۳ گل ثبت کرد تا درخشش فوق‌العاده‌اش را تثبیت کند. نکته جالب اینکه هیچکدام از گل‌های سون هیونگ مین از روی نقطه پنالتی زده نشد و هری کین، پنالتی‌زن اول تاتنهام بود. در طرف مقابل محمد صلاح پنج گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

سون طعم موفقیت را در سطح آسیا چشیده و نقش مهمی در کسب مدال طلای کشورش در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ ایفا کرده است ولی رساندن کره به اولین عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا پس از ۶۰ سال، میراث او را یکبار برای همیشه در تاریخ فوتبال کشورش تثبیت می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10843

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: