علیرضا رضایی: نباید مصدومیت حسن یزدانی را زیاد بزرگ کنیم

توصیه یک پیشکسوت در مورد مصدومیت «حسن یزدانی» و حضور در المپیک

پیشکسوت کشتی آزاد معتقد است آسیب دیدگی در ورزش امری اجتناب ناپذیر است و یزدانی هم با ریکاوری و فیزیوتراپی برمی‌گردد. وی تاکید کرد نباید صحبت های ناامیدکننده در این مورد منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت حسن یزدانی و اینکه آیا حرفه‌ای بود از الان عنوان شود او به المپیک نمی‌رسد گفت: در ورزش حرفه‌ای آسیب‌دیدگی غیرقابل اجتناب است و برای هر ورزشکاری پیش می‌آید. در تمامی رشته‌های ورزشی ورزشکاران تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و این موضوعی نیست که صرفاً برای کشتی‌گیران و حسن یزدانی رخ داده باشد. ضمن اینکه قطعاً قبل از جراحی کتف این موضوع به تأیید پزشکان رسیده بود و انجام شد. بعد از عمل جراحی، ورزشکاران با یک ریکاوری و فیزیوتراپی خوب و پیشرفته به میادین ورزشی برمی‌گردند و مشکل خاصی هم پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: قطعاً این شرایط هم برای حسن یزدانی رخ خواهد داد. او کشتی‌گیر حرفه‌ای است و به نظرم نباید از نرسیدن او به المپیک صحبت کنیم. من امیدوارم یزدانی پس از ریکاوری با بهترین شرایط به تشک برگردد. او باتجربه و بااراده است و حتماً برای بازگشت به تشک کشتی با تمرینات خاص و فیزیوتراپی تلاش خواهد کرد. به هر حال هر ورزشکاری وقتی دچار آسیب دیدگی شد باید آن را درمان کند و اگر این کار صورت نگیرد با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

مربی کشتی آزاد عنوان کرد: به هر حال هر ورزشکاری وقتی دچار آسیب دیدگی شد باید آن را درمان کند و اگر این کار صورت نگیرد با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد شد. موضوع آسیب‌دیدگی و درمان آن به وسیله عمل جراحی اجتناب ناپذیر است و هر ورزشکاری ممکن است با آن روبه‌رو شود. به نظرم این موضوع را نباید بیش از اندازه بزرگ کنیم. به هر حال مصدومیت باید درمان شود. یزدانی هم افتخار کشتی ایران است و سرمایه ملی محسوب می‌شود.

رضایی در پاسخ به واکنش به این سوال که اگر یزدانی به المپیک نرسد بهترین تصمیم برای وزن ۸۶ کیلوگرم چه خواهد بود و بازگشت کامران قاسم پور به این وزن درست است، گفت: واقعاً صحبت کردن در مورد این موضوع در این بازه زمانی اصلاً درست نیست. کادر فنی به همه مسائل اشراف دارد و آن‌ها می‌توانند در این باره نظر بدهند. ضمن اینکه مسابقات انتخابی برگزار می‌شود و کشتی‌گیران مدعی در آن رقابت شرکت می‌کنند و نتیجه کارشان مشخص می‌شود.

وی گفت: در مورد کامران هم باید کادرفنی و خود او تصمیم بگیرند. او براساس شرایط وزنی و روحی و روانی تصمیم می‌گیرد در چه وزنی روی تشک برود. ضمن اینکه کامران هم دچار آسیب‌دیدگی شد و باید دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد. همه این کشتی‌گیران سرمایه‌های ایران هستند و امیدوارم حسن و کامران با قدرت برگردند.

رضایی با اشاره به تغییرات در کادرفنی خاطرنشان کرد: امیدوارم تغییراتی که در کادر فنی صورت گرفته به نفع کشتی تمام شود. هر اتفاقی که در نهایت منجر به کمک و تقویت کشتی آزاد است، اتفاق مبارکی است. کشتی ایران در سال منتهی به المپیک است و باید همه دست به دست هم بدهند تا بهترین نتیجه در المپیک کسب شود. کمک اهالی کشتی از هر طریقی وظیفه همه ماست و در نهایت افتخاری برای جامعه کشتی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10103

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: