آخرین شانس‌های کسب سهمیه المپیک برای تیراندازان ایران

تیراندازان ایرانی در بخش تفنگ و تپانچه تنها دو رویداد دیگر را برای کسب سهمیه المپیک پیش رو دارند.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، تیراندازان ایران در ماه آینده رقابت کسب سهمیه المپیک را پیش رو دارند. مسابقات قهرمانی آسیا اندونزی آخرین مسابقه آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس در بخش تفنگ و تپانچه است که از ۱۵ تا ۲۸ دی (۵ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴) به میزبانی اندونزی انجام و در هر ماده دو سهمیه توزیع خواهد شد.

تیراندازی ایران تاکنون دو سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده است. هانیه رستمیان در قهرمانی جهان مصر در ماده تپانچه ۲۵ متر پنجم شد و اولین ورزشکار ایرانی لقب گرفت که توانست سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.

بعد از رستمیان، شرمینه چهل‌امیرانی هم در مسابقات قهرمانی جهان باکو توانست دومین سهمیه را برای تیراندازی ایران به ارمغان آورد. چهل‌امیرانی با پنجمی در تفنگ ۱۰ متر صاحب سهمیه المپیک پاریس شد.

تیراندازی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شش سهمیه (۴ سهمیه در بخش تفنگ و دو سهمیه در تپانچه) داشت که جواد فروغی در تپانچه قهرمان شد تا با این مدال طلا تیراندازی ایران به جمع فدراسیون‌های مدال‌آور المپیک ایران بپیوندد.

۶ سهمیه و یک مدال المپیک توکیو توقعات از تیراندازی را بالا برده است. اکنون از تیراندازان انتظار کسب سهمیه بیشتر وجود دارد و باید دید در آخرین رویداد آسیایی توزیع سهمیه المپیک می‌توانند باز هم سهمیه المپیک بگیرند؟

البته آخرین مسابقه جهانی توزیع سهمیه المپیک هم در برزیل خواهد بود و تیراندازان در آن رویداد هم می‌توانند تلاش کنند اما قطعا کار در مسابقات جهانی برای تیراندازان ایرانی سخت‌تر از آسیایی خواهد بود.

در بخش اهداف پروازی نیز دو رویداد آسیایی و جهانی برای توزیع سهمیه المپیک باقی مانده است. مسابقات قهرمانی آسیا کویت و مسابقات جام جهانی قطر آخرین مسابقات برای کسب سهمیه المپیک پاریس خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10712

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: