آشنایی با گروه‌های جام ملت‌های آسیا/ سامورایی‌ها خطرناک‌تر از همیشه

ژاپن را می‌توان آماده‌ترین تیم حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ دانست که با ستارگان زیادی راهی قطر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گام و  ورزش و به نقل از  ایسنا، رقابت‌های گروه چهارم جام‌ ملت‌های آسیا با حضور تیم‌های ژاپن، اندونزی، عراق و ویتنام برگزار می‌شوند.

ژاپن

سامورایی‌ها بر پایه فوتبال منظم، منسجم و سرعتی خیلی زود به یک قطب در آسیا تبدیل شدند. ژاپن در آسیا یک قدرت بلامنازع شمرده می‌شود و توانسته است در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ قهرمان جام ملت‌ها شود.

ژاپن باثبات‌ترین تیم ۲۰ سال اخیر قاره آسیاست و با چهار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و هفت صعود پی در پی به جام جهانی فوتبال بهترین تیم قاره کهن به شمار می‌آید. سامورایی‌های آبی در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال داشته‌اند. آنها در جام جهانی قطر به عنوان تیم نخست گروه مرگ بالاتر از اسپانیا و آلمان راهی دور یک‌هشتم‌ نهایی شدند. چندی پیش هم پیروزی پر گل‌شان برابر آلمان در دیداری دوستانه به قیمت کنار رفتن هانسی فلیک از نیمکت ژرمن‌ها تمام شد تا مردان سرزمین آفتاب تابان در بهترین حالت ممکن راهی جام ملت‌ها شوند.

تیم ملی ژاپن در یک نگاه

افتخارات: چهار بار صعود به یک‌هشتم نهایی جام جهانی و چهار بار قهرمانی آسیا
بهترین گلزن: کونیشیگه کاماموتو (۷۵ گل)
بیشترین بازی: یوشیتو اندو (۱۵۲ بازی ملی)

اندونزی

سامورایی‌ها خطرناک‌تر از همیشه

اندونزی پنجمین صعودش را به جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند. این تیم در هر چهار دوره قبلی در دور گروهی حذف شده است و به نظر می‌رسد با توجه به گروه سختی که در آن قرار گرفته، در این دوره نیز چنین سرنوشتی در انتظارش باشد.

ستاره تیم فوتبال اندونزی در این دوره اسناوی مانگکوالام ۲۴ ساله است که دفاع راست اندونزی است و در لیگ کره بازی می‌کند.

تیم ملی اندونزی در یک نگاه

افتخارات: –
بهترین گلزن: عبدل غدیر (۷۰ گل)
بیشترین بازی: عبدل غدیر (۱۱۱ بازی ملی)

عراق

قهرمان سال ۲۰۰۷ جام ملت‌های آسیا در این دوره از رقابت‌ها همراه با ژاپن بخت اول صعود از گروه D محسوب می‌شود. عراق و اندونزی دو تیم این گروه در انتخابی جام جهانی نیز همگروه‌اند. پیروزی پر گل پنج بر یک عراق برابر اندونزی پیش از جام ملت‌ها باعث شد تیم عراق در گروه F مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در شرایط خوبی قرار گیرد.

خسوس کاساس، سرمربی اسپانیایی تیم ملی عراق، علی عدنان، بازیکن مس رفسنجان، و فهد طالب، دروازه‌بان عراقی صنعت نفت آبادان، را در فهرست نفراتش برای حضور در جام ملت‌های آسیا قرار داده است. بر این اساس صفا هادی، هافبک تراکتور، و طارق همام، هافبک سابق استقلال، مهم‌ترین غایبان عراق در این دوره‌اند.

تیم ملی عراق در یک نگاه

افتخارات: قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷
بهترین گلزن: حسین سعید (۷۸ گل)
بیشترین بازی:  یونس محمود (۱۴۸ بازی ملی)

ویتنام

ویتنام نیز پنجمین حضورش را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند و بهترین رتبه این تیم چهارمی در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ است. البته در هر کدام از این دوره‌ها چهار تیم در رقابت‌ها حاضر بودند!

فام توان های را می‌توان چهره برتر تیم ویتنام دانست. این مهاجم عضو هانوی توانسته است در ۲۴ بازی چهار گل ملی به ثمر برساند و باید دید در این دوره چه عملکردی خواهد داشت. ویتنام در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشت و در دیدار با ایران در دور گروهی با دو گل سردار آزمون شکست خورد.

تیم ملی ویتنام در یک نگاه

افتخارات: –
بهترین گلزن: لی چونگ وین (۵۱ گل)
بیشترین بازی: لی چونگ وین (۸۳ بازی ملی)

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10780

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: