مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی در بازی‌های جهانی صربستان

کیومرث هاشمی: ورزش کشور و رشته کشتی برای کسب موفقیت به همدلی و آرامش نیاز دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: امروزه ورزش کشور نیاز به همدلی و آرامش دارد و بالطبع کشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه همدلی می‌توان برنامه‌ها را پیاده کرد. این آرامش هم می‌تواند توسط فدراسیون و هم می‌تواند از طریق ورزشکاران و پیشکسوتان تزریق شود‌.

 

به گزارش پایگاه خبری  گام و ورزش و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،  کیومرث هاشمی در مراسم تجلیل از مدال‌‌‌آوران کشتی ایران در بازی‌های جهانی صربستان که امروز توسط فدراسیون کشتی برگزار شد اظهار داشت: تشکر می‌کنم از آقای دبیر به خاطر برگزاری این نشست و خوشحالم که در جمع قهرمانان و پیشکسوتان کشتی کشور حضور دارم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با تمجید از تلاش اصحاب رسانه گفت: ورزش بدون رسانه معنا و مفهمومی ندارد و رسانه همیشه باید در کنار ورزش باشد که بتواند افتخارآفرینی و موفقیت‌ها را منعکس کند.

وی ادامه داد: امروزه ورزش کشور نیاز به همدلی و آرامش دارد و بالطبع کشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه همدلی می‌توان برنامه‌ها را پیاده کرد. این آرامش هم می‌تواند توسط فدراسیون و هم می‌تواند از طریق ورزشکاران و پیشکسوتان تزریق شود‌. من به عنوان مقام مسئول این حق را ندارم حرفی را بزنم که باعث ایجاد تنش شوم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: همیشه تاکید ما به مدیران ستادی، مدیران استان‌ها و روسای فدراسیون‌ها این است که در آرامش کار را انجام دهند. ما ۹ ماه تا شروع المپیک فرصت داریم و باید آرامش را به کشتی و کل ورزش کشور تزریق کنیم.

هاشمی تصریح کرد: به خاطر جذابیت برخی رشته‌ها کمتر شاهد هستیم که جوانان روی به کشتی بیاورند و این مسئله جهانی است. یکی از وظایف ما در وزارت ورزش این است که این رشته را در سراسر کشور توسعه دهیم. توسعه زمانی شکل می گیرد که کشتی از مختص به دو یا سه استان خارج شود و حداقل در ۱۰ استان شاهد رونق کشتی باشیم‌.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حدود ۱۴۰ سالن کشتی آموزش و پرورش در سراسر کشور داریم که باید از این ظرفیت استفاده کنیم. در سال‌های قبل قهرمانان زیادی از این رشته از دل سالن های آموزش و پرورش بیرون می‌آمدند. نشست مشترکی با آموزش و پرورش و فدراسیون کشتی خواهیم گذاشت تا به توسعه کشتی در رده های پایه کمک کنیم.

وی افزود: ما در حال حاضر ۷۰ سالن مختص به کشتی درحال ساخت در کشور داریم که آنها را در اولویت قرار دادیم و اعلام کردیم که نباید تغییر کاربری داشته باشند و به رشته دیگری این سالن‌ها اختصاص پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:  وقتی ما می‌گوییم که ۶۴ درصد مدال طلای المپیک در ادوار مختلف مربوط به رشته کشتی است نباید بی‌تفاوت از این موضوع بگذریم. کشتی سهم بسزایی در بار مدال‌آوری کاروان‌های ایران داشته است و شاید تا به الان در حق این ورزش اجحاف شده باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: از رشته کشتی به هرجهت تا رسیدن به شرایط خوب برای حضور موفق در المپیک پاریس حمایت خواهیم کرد. نباید کادر فنی و ملی‌پوشان ما دغدغه دیگری جز مسائل فنی داشته باشند. ما وظیفه داریم از فدراسیون و ملی‌پوشان کشتی حمایت کنیم و تلاش می‌کنیم این حمایت و کمک درخور کشتی کشور باشد. کسب مدال طلا برای کشتی ما اهمیت و ارزش دارد و برای مدال طلا سرود نواخته می‌شود و پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید.

وی ادامه داد: خصلت‌های پهلوانی در وجود پیشکسوتان کشتی ایران است و باید از تجارب این عزیزان استفاده شود. باید تجاربی که پیشکسوتان دارند به نسل جدید انتقال داده شود. از پیشکسوتان می‌خواهم که در اردوهای تیم‌های ملی حضور پیدا کنند و تجربه‌های فنی خود را از مسابقات جهانی و المپیک دراختیار ملی‌پوشان قرار دهند.

هاشمی در پایان گفت: قطعا بعد از کسب سهمیه کشتی‌گیران برای المپیک پاریس با استانداران نیز جلسه‌ای خواهیم گذاشت که به لحاظ انگیزشی از کشتی گیران استان خود حمایت کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9916

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: