رئیس فدراسیون همگانی: ۵۳ درصد مردم ورزش نمی‌کنند

ییس فدراسیون ورزش همگانی گفت: طبق پژوهش و نظرخواهی سازمان آمار، ۵۳ درصد از مردم فعالیت ورزشی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش علی خلیلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از انتصاب کیومرث هاشمی در راس مدیریت ورزش کشور شاهد اتفاقات خوبی بودیم و در بخش همگانی نیز شاهد توجه وی به این بخش هستیم. توجه به ورزش همگانی نسبت به گذشته بیشتر بوده که برگزاری رویدادهایی از جمله گل‌کوچک خیابانی، مینی فوتبال، کارکنان دولت و ورزش کارگران را می‌توان نمونه بارزی از این دستاوردها برشمرد.

وی ادامه داد: این رویکرد باعث خواهد شد تا ورزش به صورت بومی و همگانی در سطح محلات نیز نهادینه شود. یکی از برنامه مهم ما ارزان‌سازی ورزش در سطح جامعه بوده، تا فعالیت ورزشی را برای شهروندان قابل دسترس کنیم. برای رشد ورزش همگانی در چند ماه اخیر، رویکرد فرهنگ سازی را مبتنی بر علم و آگاهی برای شهروندان در نظر گرفته‌ایم تا توجه به ورزش در سطح جامعه بیشتر شود.

رییس فدراسیون ورزش همگانی ادامه داد: طبق آمارهای موجود ۵۳ درصد مردم هیچ‌گونه فعالیت ورزشی ندارند و برای بررسی بیشتر نیازمند پژوهش دقیق در این خصوص نیز هستیم.

به گفته وی همچنین طبق آمار موجود نیز کم تحرکی از دیگر عامل‌های رشد بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، فشار و قند خون است که به نوعی ۸۰ درصد مردم کشور کم‌تحرک هستند که باید برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیقی اتخاذ شود.

خلیلی این را هم گفت: توسعه ورزش همگانی به رغم وجود زیر ساخت‌ها، البته نیازمند چنین امکاناتی نبوده و می‌توان در فضای باز پارکی، جاده تندرستی و پیاده‌راه‌ها نیازهای خود را برطرف کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10118

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: