آشنایی با گروه‌های جام ملت‌های آسیا/یک عربستان تمام‌ایتالیایی!

نسخه ایتالیایی عربستان به دنبال رسیدن به افتخارات خوب گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، عربستان، عمان، قرقیزستان و تایلند گروه ششم جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را شکل می‌دهند.

عربستان

نمایش خیره‌کننده در جام جهانی ۱۹۹۴ و صعود به دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی، عربستان را به یکی از شگفتی‌سازهای آن جام تبدیل کرد. آنها به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا همواره برای رقبای خود دردسرساز شده‌اند. فالکون‌ها یا عقاب‌ها با نسل جدید بازیکنانشان با هدایت روبرتو مانچینی نامدار به دنبال قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هستند.

اولین بار سال ۱۹۸۴ بود که عربستان قهرمان آسیا شد. در دیدار فینال، عربستان با نتیجه دو بر صفر چین را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. در پایان آن رقابت‌ها عبدالله جمال الدعایه، دروازه‌بان عربستان، به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شد. در دوره بعدی نیز عربستان از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد. در نهایت سومین قهرمانی عربستان نیز در سال ۱۹۹۶ رقم خورد. در دیدار فینال عربستان در ضربات پنالتی امارات میزبان را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.

ستاره تیم ملی فوتبال عربستان سالم الدوساری است. او از سال ۲۰۱۱ در الهلال بازی می کند. این بازیکن تاکنون ۲۲ بار برای تیم ملی عربستان گلزنی کرده و از بازیکنان محوری تیمش محسوب می‌شود.

تیم ملی عربستان در یک نگاه

افتخارات: صعود به یک‌هشتم نهایی جام جهانی و سه بار قهرمانی جام ملت‌های آسیا
بهترین گلزن: ماجد عبدالله (۷۲ گل)
بیشترین بازی: محمد الدعایه (۱۷۸ بازی ملی)

تایلند 

این هشتمین حضور تایلندی‌ها در جام ملت‌های آسیا شمرده می‌شود. این تیم آسیای شرقی بهترین رتبه‌اش را سال ۱۹۷۲ به دست آورد و توانست در رده سوم قرار گیرد. با این حال در سال‌های اخیر فوتبال این کشور دچار افت شده است.

چناتیپ سونگ کراسین (عکس بالا) بهترین بازیکن تیم ملی تایلند محسوب می‌شود. او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ کشورش را برای اولین بار در ۴۷ سال گذشته به مرحله حذفی رساند.

قرقیزستان

قرقیزستان دومین حضورش را در جام ملت‌های آسیا تجربه خواهد کرد. این تیم در دوره قبل برای اولین بار در جام ملت‌ها حاضر بود و توانست از دور گروهی نیز صعود کند و حالا باید دید در دومین حضورش در این رقابت‌ها چه عملکردی خواهد داشت.

علیمردون شوکوروف بهترین بازیکن تیم ملی فوتبال قرقیزستان است. او از زمان حضورش در جام ملت‌ها، سیر صعودی داشته است و با ۲۴ سال سن یکی از ستاره های این دوره خواهد بود.

عمان

در نهایت عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ یکی دیگر از تیم‌های گروه F جام ملت‌های آسیاست. عمان پنجمین حضورش را در جام ملت‌های آسیا تجربه خواهد کرد ولی چندان عملکرد خوبی در این رقابت‌ها نداشته است. بهترین عملکرد عمان صعود از گروه در دوره قبلی این رقابت‌ها بود که در نهایت در یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم ملی ایران رفت و با دو گل شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عمان در انتخابی جام جهانی قبل جرقه‌هایی از پیشرفت را نشان داد و حتی توانست ژاپن را نیز شکست دهد ولی با توجه به حضور استرالیا، عربستان و ژاپن در گروه در نهایت نتوانست به پلی‌آف راه یابد و حذف شد. برانکو ایوانکوویچ بعد از روزهای تلخی که در الاهلی داشت هدایت تیم ملی فوتبال عمان را بر عهده گرفت و توانسته با این تیم نتایج خوبی را به دست آورد و این تیم را به فینال جام کشورهای عرب نیز رساند. با آن که تیم‌های عربی خیلی زود مربی عوض می‌کنند اما سران فدراسیون فوتبال عمان با برانکو خیلی خوب کنار آمده‌اند و باید دید تیم برانکو در این دوره چه عملکردی خواهد داشت.

حضور چندین ساله برانکو در عمان باعث شده است تا این تیم به ثبات برسد و اکنون این تیم در کنار عربستان مدعی جدی صعود از گروه است.

جمیل ال‌یحمدی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال عمان است. او در  ۲۰ سالگی به تیم ملی فوتبال عمان راه یافت و همیشه در تیم ملی کشورش بازیکن برجسته‌ای بوده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10817

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: