چقدر پاداش برای بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شده؟!

در حالی که بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به پایان رسیده اما هنوز وزارت ورزش مبلغ پاداش مدال‌آوران این دوره از بازی‌ها را اعلام نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از  ایسنا، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۱۰ روز پیش به پایان رسید اما هنوز وزارت ورزش و جوانان پاداش مدال‌آوران این دوره از بازی‌ها را اعلام نکرده است.

کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو صاحب ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز شد و اکنون مدال‌آوران پیگیر مبلغ دقیق پاداش‌ها هستند.

با توجه به بالا رفتن قیمت سکه، وزارت ورزش و جوانان از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به‌جای سکه، معادل ریالی را به مدال‌آوران پرداخت کرد. در دوره پیش بازی‌ها، آیین نامه‌ای در نظر گرفته شد که براساس آن پاداش‌ها اهدا شد اما اکنون مشخص نیست سرنوشت این آیین‌نامه چه شده است و با توجه به افزایش تورم، آیین نامه به روز شده است یا نه و وزارت ورزش بر چه اساسی قرار است پاداش مدال آوران هانگژو را پرداخت کند.

 

پاداش جنجالی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

در دوره قبل بازی‌های آسیایی، پرداخت پاداش‌ها به حدی دیر شد که صدای ورزشکاران درآمد و حتی یک کمپین تشکیل دادند و خواستار این شدند وزارت ورزش هر چه زودتر پاداش‌ها را پرداخت کند. بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸  در شهریور ۱۳۹۷ برگزار شد اما وزارت ورزش در خرداد ۱۳۹۸ پاداش‌ها را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرد.

آن زمان برای پرداخت پاداش، سکه تعیین شد اما با بالا رفتن قیمت سکه، وزارت ورزش معادل ریالی پرداخت کرد که این مساله هم باعث اعتراض ورزشکاران شد و حتی تعدادی از آنان مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند.

پرداخت پاداش اصلی بازی‌های آسیایی برعهده وزارت ورزش است و با توجه به حواشی که پرداخت پاداش‌ها در دوره قبل بازی‌ها داشت، وزارت ورزش باید به صورت شفاف مبلغ دقیق پاداش‌ها و زمان آن را اعلام کند.

میزان پاداش وزارت ورزش در چهار دوره قبل بازی‌های آسیایی

سوال ورزشکاران از وزارت ورزش؛ پاداش بازیهای آسیایی چقدر است؟

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، پاداش‌های در نظر گرفته شده برای طلا ۱۶۰ سکه، نقره ۸۰ سکه و برنز ۴۰ سکه بود اما با توجه به بالا رفتن قیمت سکه، وزارت ورزش معادل ریالی پرداخت کرد.

وزارت ورزش پنج سال قبل برای هر سکه، معادل ۳ میلیون تومان در نظر گرفت و پاداش رشته‌های تیمی نصف در نظر گرفته شد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون

پاداش در نظر گرفته شده برای مدال آوران بازی‌های آسیایی به ترتیب برای مدال طلا ۱۵۰ سکه، مدال نقره ۷۰ سکه و مدال برنز ۴۰ سکه بود.

هم‌چنین آن زمان تصویب شد، هر ورزشکاری که رکورد شکنی کند، ۳۰ سکه طلا نیز به عنوان پاداش دریافت می‌کند.

بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو

سازمان تربیت بدنی وقت، برای مدال طلا ۱۵۰ سکه، مدال نقره  ۷۵ سکه و مدال برنز ۵۰ سکه در نظر گرفت.

هم‌چنین پاداش رشته‌های تیمی هم نصف پرداخت شد.

بازی‌های آسیایی  ۲۰۰۶ دوحه

سازمان تربیت بدنی وقت پاداش مدال‌آوران طلا را مبلغ ۲۵ میلیون تومان، نقره‌ را ۱۲ میلیون و برنز را ۷ میلیون تومان تعیین کرد. (آن زمان هر سکه حدود ۱۵۰ هزار تومان بود و ۲۵ میلیون تومان حدود ۱۶۵ سکه طلا می‌شد.)

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9857

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: