بعد از کشتی و ورزش ناشنوایان انتخابات ژیمناستیک هم ابطال شده و رای آن اعلام می‌شود

 بعد از حواشی به وجود آمده در فدراسیون‌های کشتی و ورزش‌های ناشنوایان واعلام ابطال انتخابات هیات رییسه این دو فدراسیون، حالا زمزمه‌های ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک نیز بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، با وجود بلاتکلیفی حدود دو ساله فدراسیون ژیمناستیک، از ۱۹ تیرماه سال ۱۴۰۰ و پایان دوره ریاست “زهرا اینچه درگاهی” در فدراسیون ژیمناستیک، جابه‌جایی های زیادی تا برگزاری انتخابات این فدراسیون صورت گرفت که حضور هر یک از افراد در جایگاه سرپرستی این فدراسیون حواشی زیادی از سوی ورزشکاران و جامعه ژیمناستیک کشور به همراه داشت.
از ۱۹ تیر ۱۴۰۰ به بعد حدود ۶ ماه با کش و قوس فراوان صندلی این فدراسیون را رها کرد و وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرد که ” حمید احمدی” نخستین سرپرست این فدراسیون بود که با حکم وزیر ورزش و جوانان در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست معرفی شد.
با پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی احمدی، وزارت ورزش وزارت ورزش ابتدا “طاهر علوی” را به عنوان سرپرست معرفی کرد اما بعد از گذشت چند ساعت در سوم مرداد “زهره مرزوقی” به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون معارفه شد.
تنها با گذشت ۲ ماه از دوره سرپرستی مرزوقی، وزارت ورزش عابد حقدادی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد و او در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با رای اعضای مجمع به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد. اکنون حدود ۴ ماه از دوره ریاست حقدادی در این فدراسیون گذشته است اما هنوز فدراسیون جهانی او را برسمیت نمی‌شناسد و امضاء و ایمیل‌های اینچه درگاهی را برای اعزام‌های ورزشکاران به مسابقات برون مرزی مورد اعتبار و تایید قرار می‌دهد.
با توجه به حواشی به وجود آمده، ملی پوش سابق ژیمناستیک ایران، از وزارت ورزش وجوانان درخواست کرده، برای تعلیق نشدن فدراسیون و ورزش ژیمناستیک کشور، هرچه سریعتر وضعیت این رشته را مدیریت کند.
“هادی خناری نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ادعا کرد: بعد از گذشت هفت ماه از برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، انتخابات این فدراسیون از سوی نهادهای ذی‌صلاح ابطال شده و به‌زودی حکم مربوط به آن صادر می‌شود.
وی افزود: نتیجه مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک که اسفند سال گذشته پس از کش و قوس فراوان برگزار شد، به اندازه‌ای مستند و قابل اعتبار نبود که تا پایان دوره قانونی و چهارساله رئیس منتخب مجمع ادامه داشته باشد.
وی مدعی شد: این انتخابات به دلیل برخی اعتراضات ابطال شده و طی هفته آینده رای قطعی آن از سوی دیوان عدالت اداری اعلام خواهد شد.
ملی پوش سابق ژیمناستیک ایران، با اشاره به حواشی به وجود آمده برای برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در ۲۴ اسفند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در آن انتخابات و در روز مجمع  ۴۸ نفر از اعضای قانونی مجمع باید شرکت می‌کردند و حتی نماینده فدراسیون جهانی ژیمناستیک هم حضور داشت.  متاسفانه تا شروع انتخابات هم در اقدامی کم سابقه، اسامی کاندیداها مشخص نبود و جالب‌تر آنکه اعلام کردند هنوز احراز صلاحیت اینچه درگاهی برای انتخابات تایید واعلام نشده است که این نوع سخنان گفتن از سوی متولیان برگزارکننده انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان جالب توجه بوده است.
وی با بیان اینکه درپی عدم حضور خانم اینچه درگاهی درانتخابات فدراسیون از جمع ۴۸ نفره برای رای دادن ۲۳ نفر از اعضا به دلیل مخالفت با روند پیش از برگزاری و ابهامات زیاد جلسه مجمع را ترک کردند، گفت: جدای از تخلفات اعلام شده در حین برگزاری جلسه مجمع و عدم حضور برخی چهره‌های ورزشی از خانواده ژیمناستیک در نهایت آقای “حقدادی” به عنوان ریاست فدراسیون انتخاب شد که بنا به گفته عوامل برگزای انتخابات و اتفاقات پیش آمده از جمله ترک برخی از اعضای مجمع و البته گزارش” یوسف الطبا ” نماینده فدراسیون جهانی، ریاست حقدادی از سوی فدراسیون جهانی مورد تایید قرار نگرفت و مسئولان فدراسیون جهانی خواستار توضیحاتی درباره نحوه انتخابات شدند.
خناری نژاد ادامه داد، حتی فدراسیون جهانی به مسئولان وزارت ورزش و جوانان سه ماه فرصت داد تا توضیحات خود در مورد انتخابات را تا ۲۲ تیر به این نهاد بین‌المللی ارسال کنند و با توجه به اطلاعاتی که دارم تا الان این اقدام هم صورت نگرفته و شنیده می‌شود و حتی احتمال دارد انتخابات این فدراسیون ابطال شود تا از تعلیق این رشته جلوگیری شود.

وی همچنین، گفت: انتظار است که وزارت ورزش و جوانان تا دیر نشده به داد این رشته ورزشی که پایه همه ورزش‌ها است برسد.
خناری نژاد ادامه داد: چند ملی پوش حال حاضر کشور ما از شانس‌های مسلم کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس هستند و باید در مسابقات پیش رو جهانی در کشورهای آلمان، مصر، آذربایجان و قطر شرکت کنند وسهمیه المپیک را کسب کنند.
وی ابرازامیدواری کرد، جدای از حضورشخص خاصی در ریاست فدراسیون ژیمناستیک، این رشته ورزشی باید هرچه سریعتر به سروسامان برسد و وزارت ورزش باید تا دیرنشده، ورود کند تا یمناستیک تعلیق نشود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9872

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: