حضور ۶ آزادکار روس در لیگ برتر کشتی؛ رویارویی امامی و سیداکوف

 لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور از ۱۸ مهر ماه آغاز شد. لیگ کشتی در ۲ گروه چهار تیمی برگزار شد که در گروه دوم با انصراف گروه ساختمانی جاودانی این گروه با سه تیم ادامه یافت.

بانک شهر و انبوه سازان هوتن در جایگاه نخست گروه‌های خود قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش حمید یاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نهایی لیگ برتر کشتی ۱۰ آذرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود که ۴ تیم بانک شهر، انبوه سازان هوتن، پاس تهران و دانشگاه آزاد مازندران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در لیگ کشتی هر تیم ۲۵ کشتی‌گیر بهمراه دارد که در مرحله نهایی هر تیم می‌تواند از حضور ۲ ملی‌پوش داخلی و سه کشتی‌گیر خارجی یا برعکس در ترکیب خود بهره ببرد. تاکنون تیم‌های بانک شهر و انبوه سازان هوتن برای مرحله نهایی هرکدام سه قهرمان جهان و المپیک از کشور روسیه را به خدمت گرفته‌اند.

یاری رئیس سازمان لیگ نامی از کشتی‌گیران روس نبرد اما زائوربک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک یکی از آزادکاران تیم بانک شهر است که مصاف او با یونس امامی (انبوه سازان هوتن) از مبارزه‌های حساس فینال لیگ می‌تواند باشد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ادامه داد: مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی نیز هشتم آذرماه در شهر اهواز برگزار خواهد شد که تیم‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران، دانشگاه آزاد اسلامی قم، نفت و گاز زاگرس و رعد پدافند ارتش حضور دارند. در لیگ کشتی فرنگی نیز همانند کشتی آزاد هر تیم می‌تواند از ۲ ملی‌پوش داخلی و سه کشتی‌گیر خارجی یا برعکس بهره ببرد که تا کنون هیچ تیمی کشتی‌گیر خارجی جذب نکرده است.

یاری این را هم گفت: در خصوص ثبت قرار داد کشتی‌گیران خارجی هر تیم باید طبق مفاد لیگ، هزینه ترانفسر و بین‌الملل را پرداخت کند و در نهایت برای ثبت نهایی، قرارداد خود را در سازمان لیگ منعقد کنند.

وی در خصوص مصدومیت حسن یزدانی و قرارداد او با بانک شهر، توضیح داد: طبق آیین نامه لیگ، زمانی که کشتی‌گیری برای تیمی کشتی نگیرد با توافق دوطرف این قرار داد لغو می‌شود. در خصوص قرارداد کاپیتان تیم ملی کشتی با توجه به داخلی بودن آن با باشگاه به صورت ۲ طرفه با بانک شهر لغو شده است.

وی در خصوص قرارداد کامران قاسم‌پور نیز ادامه داد: کامران جز سهمیه ملی‌پوشان در لیگ محسوب نمی‌شود و او جز سهمیه هر تیم بوده و قراردادش لغو نشده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10318

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: