صعود مرد شماره یک شطرنج ایران به رده ۱۲ جهان/ مقصودلو همچنان می‌تازد

مرد شماره یک شطرنج ایران با درخشش در مسابقات گرند سوئیس موفق شد در رده ۱۲ جهان قرار بگیرد و خود را یک گام دیگر برای ورود به جمع ۱۰ شطرنج‌باز برتر جهان نزدیک کند.

 

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، در دور نهم رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس در بخش آزاد، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفی از صربستان رفت و به پیروزی رسید. ملی‌پوش ایران درحالی در این رقابت پیروز شد که با ریتینگ ۲۷۰۷ در این مسابقات حضور دارد. حریف مقصودلو در دور نهم این رقابت‌ها دارای ریتینگ ۲۶۸۲ بود. مقصودلو با این پیروزی ۶.۵ امتیازی شد و با پوئن شکنی کمتر، در رده ششم این مسابقات قرار دارد.

الکسی سارانا درحالی در این رقابت مقابل مرد شماره یک شطرنج ایران شکست خورد که این شطرنج باز قهرمان حال حاضر اروپا است.

پرهام مقصودلو با این پیروزی توانست ریتینگ زنده خود را افزایش دهد و با توجه به درخشش ملی پوش شطرنج ایران، مقصودلو اکنون با ریتینگ زنده ۲۷۴۴.۶ در جایگاه ۱۲ دنیا ایستاده است. ملی پوش شطرنج ایران برای صعود به جمع ۱۰ شطرنج باز برتر جهان تنها حدود ۰.۵ واحد ریتینگ زنده نیاز دارد.

سیدمحمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران در دور نهم مقابل حریفش از هلند به پیروزی رسید تا ملی پوش ایران پنج امتیازی شود. همچنین پویا ایدنی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، در دور نهم این مسابقه مقابل شطرنج باز اسپانیایی متوقف شد و به تساوی رسید تا این شطرنج باز ایران ۳.۵ امتیازی شود.

علیرضا فیروزجا نیز که در این مسابقات دست به مهره شده است، در دور نهم مسابقات گرند سوئیس مقابل شطرنج باز هندی به تساوی رسید  تا فیروزجا ۵ امتیازی شود. فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۷۷ در این مسابقات حضور دارد، درحالی متوقف شد که حریفش دارای ریتینگ ۲۶۴۹ بود.

رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس در یازده دور برگزار خواهد شد که مجموع جوایز این مسابقات ۴۶۰ هزار دلار تخمین زده شده است. نفر اول این مسابقات می‌تواند ۸۰ هزار دلار را از آن خود کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9976

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: