درکنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ رونمایی شد/ جلوگیری از کم‌آبی بدن با کمک یک برچسب

برچسب پوشیدنی استارتاپ Sweanty که در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شده است، از دست رفتن نمک در بدن ورزشکاران را برای کمک به هیدراته‌شدن آنها ردیابی می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، این روزها با گسترش دستگاه‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام، ابزارهای پوشیدنی در شکل‌های مختلفی در حال افزایش هستند. اکنون در کنگره جهانی موبایل، گزینه جدیدی دیده می‌شود. یک برچسب برای ردیابی عرق ورزشکاران که بر کاهش نمک در بدن آنها نظارت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا استراتژی آبرسانی مجدد به بدن خود را تنظیم کنند.

به نقل از تک کرانچ، استارتاپ اسپانیایی Sweanty سازنده این پوشیدنی‌های یک‌بار مصرف است.

لورا اورتگا تانا (Laura Ortega Tañá)، مدیرعامل و مؤسس این استارتاپ، می‌گوید: ما برنامه‌های شخصی‌سازی شده آبرسانی را برای ورزشکاران انجام می‌دهیم و این برنامه‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل عرق آنها است. نتیجه تجزیه و تحلیل «عرق» دارندگان این برچسب به یک اپلیکیشن درون تلفن همراه ارسال می‌شود که در آنجا به برنامه آبرسانی مناسب خود دسترسی دارند.

یکبار مصرف بودن این برچسب‌ها بدان معناست که ورزشکار باید هر بار که تمرین می‌کند، از یک برچسب جدید استفاده کند و در این صورت هزینه ردیابی مطمئنا بالا خواهد رفت. اما ورزشکاران حرفه‌ای که شغل روزانه‌شان ورزش کردن است، عادت دارند روی عملکرد خود سرمایه‌گذاری کنند.

آبرسانی مناسب می‌تواند با کمک به حفظ سطح انرژی و استقامت و همچنین کاهش خطر گرفتگی عضلات، عملکرد ورزشکاران را افزایش دهد. همچنین می‌تواند به تنظیم دمای بدن کمک کند.

برچسب‌های این استارتاپ هنوز برای ورزشکاران در دسترس نیستند، اما انتظار می‌رود تا پایان ماه آوریل در اسپانیا عرضه شوند.

قیمت‌گذاری آنها نیز تایید نشده است، اما این شرکت می‌گوید که یک جعبه حاوی سه برچسب احتمالا ۱۲۰ یورو هزینه خواهد داشت.

نسخه‌ای از این ابزار پوشیدنی که در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شده است، برای قرارگیری روی پوست قسمت پشت بدن طراحی شده است. این برچسب می‌تواند برای انواع ورزش‌های استقامتی و عملکردی کارساز باشد. البته برای شناگران یا سایر ورزش‌هایی که ورزشکار درون آب می‌رود، قابل استفاده نیست.

این تیم همچنین در حال کار روی برچسب‌های چندبار مصرف است که به اجزای الکترونیکی آن اجازه می‌دهد بعد از هر بار استفاده باقی بمانند و تنها بخشی از دستگاه پس از استفاده دور ریخته شود.

در حالی که ورزشکاران هدف اولیه این فناوری هستند، اما این برچسب می‌تواند کاربردهای گسترده‌تری نیز داشته باشد، برای مثال فراهم کردن ایمنی کارگرانی که در شرایط بسیار گرم کار می‌کنند، مانند کارگران ساختمانی یا آتش‌نشانان که ممکن است خطراتی برای سلامتی آنها به همراه داشته باشد، از کاربردهای این برچسب است.

هشدار دادن به مراقبان در مورد خطر کم‌آبی در سالمندانی که ممکن است به اندازه کافی آب ننوشند نیز یکی دیگر از موارد استفاده بالقوه از این فناوری است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10971

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: