مناف هاشمی: شان تیم امید نبود که در آسیا مدال نگیرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر فدراسیون کمتر ورود می‌کرد، تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی هانگژو شانس مدال داشت.

به گزارش پایگاه خبری گام و و رزش و به نقل از ایسنا،نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد و دبیر کل کمیته ملی المپیک مصوبات آن را اعلام کرد.

مناف هاشمی درباره مصوبات بیان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی اولین جلسه هیات اجرایی برگزار شد. جلسه ما نیمه‌کاره ماند و قسمت دوم جلسه و مصوبات آن به هفته آینده موکول شد. دو – سه موضوع جدی در جلسه مطرح شد اما خروجی نداشت که اعلام کنم و هفته آینده مشخص می‌شود. گزارش مفصلی هم از بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شد. از نتایج کاروان گزارشی را ارائه کردیم. البته بیشتر اعضای هیات اجرایی در هانگژو حضور و از جزییات اطلاع داشتند.

درباره المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ به صورت جزیی مطرح شد. قرار شد برنامه و راهکارها را هفته آینده اعلام کنیم و نقش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و هریک از اعضا مشخص شود. همچنین درباره پیش‌بینی رشته‌هایی که در المپیک پاریس مدال می‌گیرند، مختصر صحبت کردیم و هفته آینده کامل بررسی می‌شود.

هاشمی درباره اینکه گفته شده است تیم امید دو رییس داشت، بیان کرد: ما هم حرف‌ها آنها را قبول کنیم و هیچ حرفی نداریم. ما هیچ وقت دخالت نکردیم و فقط پیشنهاد دادیم اما قبول نکردند. از این پس خودشان تیم را به بازی‌های آسیایی و المپیک ببرند. برای کمیته ملی المپیک هیچ فرقی بین فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها وجود ندارد. اگر کمک خواستند پشتیبانی می‌کنیم در غیر این صورت کاری نداریم.

او درباره ایجاد حاشیه در تیم امید تاکید کرد: همه چیز گذشت و دیگر نمی‌خواهم به عقب برگردم. اگر فدراسیون کمتر ورود می‌کرد، تیم ما مدال می‌گرفت. چون هنگ‌کنگ کشوری نبود که از آن ببازیم. برای اینکه آرامش در تیم امید و همه فدراسیون‌ها باشد، فدراسیون فوتبال از الان کادر را شناسایی و نفرات را مشخص کند و ما پشتیبانی می‌کنیم تا دوگانگی نباشد. ما باید دنبال این باشیم تیم امید مدال بگیرد و شان ما این نیست تیم ما در آسیا مدال نگیرد.

او درباره تکواندو و وزنه‌برداری که شرایط خوبی در بازی‌های آسیایی نداشتند، گفت: فکر می‌کنم جلسه آینده درباره رشته‌های المپیکی تصمیم‌گیری کنیم و پس از آن بهتر بتوانم پاسخ بدهم. با این حال کمیته ملی المپیک از رشته‌هایی که شانس مدال در المپیک دارند، همه‌گونه حمایت می‌کند و به صورت موردی توجهات ویژه خواهد کرد. الان راجع به این حمایت‌ها اظهار نظر نمی‌کنم و جلسات آینده حتما مصوباتی خواهیم داشت و رشته‌هایی مانند کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و رشته‌هایی که بوی مدال می‌دهند، حمایت می‌کنیم. دولت منابع خوبی را اختصاص داده است و فدراسیون هم برنامه باید بدهد. باید برنامه‌ها دقیق باشد تا اتلاف منابع نداشته باشند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که برای رشته‌هایی که قول مدال دادند اما نتیجه نگرفتند، چه برنامه‌ای دارید، گفت: فدراسیون‌ها باید برنامه چهارساله تا دوازده‌ساله تعریف کنند. فدراسیون‌هایی که انتظار بود نتیجه بگیرند، باید از الان برنامه‌ریزی کنند، چون فرصت زیادی تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ نداریم. رشته‌هایی مانند ووشو، کوراش، ژیمناستیک و کشتی خوب کار کردند اما برخی رشته‌ها پایین‌تر از حد انتظار کار کردند. اگر ما روی رشته‌هایی مانند ژیمناستیک و اسکیت بیشتر کار کنیم، مدال‌های بهتری خواهیم گرفت.

او در مورد ژیمناستیک گفت: با آن مشکلات و اختلافات کسی فکر نمی‌کرد مدال بگیرد. ما مسئول برگزاری انتخابات نیستیم اما همه باید دست به دست هم دهیم تا مسائل حل شوند. ما نمی‌گویم تقصیر چه کسی است اما باید حل شود در غیر این صورت آن مدال نقره را نداریم. ۱۵ فدراسیون با سرپرست باشند، نمی‌توان انتظار مدال داشت. دنبال توجیه نیستیم اما واقعیات هم باید گفته شود.

او در مورد پیگیری برخی مسائل ناداوری در هانگژو گفت: هر اعتراضی را کمیته ملی المپیک بعد از اعتراض رییس  فدراسیون می‌تواند پیگیری کند. بعد از تکواندو، یک وزن کشتی و کبدی دوستان اعتقاد داشتند ناداوری انجام شده است اما دوستان اعتراض رسمی نداشتند که ما پیگیر شویم اما در چند رشته ناداوری شد.

هاشمی با اشاره به پرداخت پاداش به مدال‌آوران گفت: ۵۵ میلیارد تومان برای کادر فنی و ورزشکاران به صورت آنلاین  پرداخت شد. برای تجهیزات و مربیان که فدراسیون‌ها درخواست کمک داشتند، جداگانه مبلغی را پرداخت کردیم. در برخی رشته‌ها برای حضور بانوان محدودیت داریم که در تعداد مدال تاثیر دارد با این حال کاروان ایران در  بازی‌های آسیایی بعدی که دست این هیات اجرایی است، می‌تواند متفاوت باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9957

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: