مجازات سنگین اتحادیه جهانی کشتی برای گرایی

مربی کشتی فرنگی معتقد است اگرچه حرکت گرایی زشت و زننده بود اما اتحادیه جهانی هم مجازات سنگینی برای او در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره محرومیت یک ساله محمدعلی گرایی گفت: پرتاب بطری آب روی تشک اصلاً حرکت خوبی نیست و کسی آن را تأیید نمی‌کند. ولی مجازاتی که برای او در نظر گرفتند خیلی سنگین است و به نظرم فدراسیون کشتی حتماً باید آن را پیگیری کند.

وی افزود: گرایی کاپیتان تیم ملی است و جز کشتی‌گیران باتجربه است که فکر می‌کنم بعد از المپیک هم دیگر کشتی نخواهد گرفت. بنابراین امیدوارم رأی او شکسته شود و به آن اعتراض کنند. به نظرم این کار شدنی است چرا که دبیر هم در اتحادیه جهانی صاحب نفوذ است.

کارشناس کشتی فرنگی تأکید کرد: حرکت گرایی زننده و زشت بود و کسی آن را تأیید نمی‌کند، اما مجازاتی که برای او در نظر گرفتند بسیار دست بالا بوده و فکر می‌کنم این کار را انجام دادند تا کشتی‌گیران دیگر دست به چنین اقدامی نزنند. وقتی سطح فنی یک کشتی‌گیر پایین باشد در جریان مسابقه مکث چند ثانیه‌ای هم باعث می‌شود عدالت به درستی رعایت نشود.

مربی کشتی فرنگی گفت: محرومیت گرایی عادلانه نیست، به نظرم این حکم بیشتر جنبه سیاسی دارد از این بابت که یک حرکت بازدارنده برای تمامی کشتی‌گیران باشد و به یک رویه تبدیل نشود. متأسفانه در جریان مسابقات قهرمانی کشور این اتفاق در شیراز هم رخ داده است. امیدوارم از طرف فدراسیون کشتی هم با مسببان این کار برخورد شد.

وی بااشاره به اینکه گرایی المپیک را از دست داد، گفت: به نظرم المپیک جای باتجربه‌هاست و در همه جای دنیا اولویت را به حضور کشتی‌گیران باتجربه در المپیک می‌دهند. گرایی باتجربه بود و می‌توانست در این المپیک هم شرکت کند اما متأسفانه این محرومیت مانع آن می‌شود. عدم حضور او در المپیک اتفاق تلخی برای کشتی ایران و گرایی است.

خیرآبادی با اشاره به صحبت‌های دبیر مبنی بر اینکه دیپلماسی ورزش ایران ضعیف است، عنوان کرد: ما در کشتی قوی هستیم و ورزش ملی ایران محسوب می‌شود اما متأسفانه در عرصه دیپلماسی کشتی ضعیف هستیم و این معضل چندسالی است که کشتی ایران را اذیت کرده و باعث حق خوری شده است.

وی گفت: خوشبختانه دبیر در موضوع دیپلماسی کشتی قدم برداشته و به دنبال تقویت آن است. او نهایت تلاش خود را به کار گرفته و حتی در برخی مواقع بد و بستان با اتحادیه جهانی دارد تا بتواند از این طریق به کشتی کمک کند. پستی که در کمیته داوران به ایران تعلق گرفته یک نمونه از اقدامات دبیر است.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: ایران در کشتی صاحب سبک است و حق ماست که در کلاس جهانی نفراتی داشته باشیم که مانع از حق خوری شود.زمانی که در کمیته داوران، صاحب کرسی شدیم، باعث می‌شود کشتی‌گیران با اطمینان بیشتری روی تشک بروند و نگران قضاوت‌های داوری نباشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10272

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: