قیمت‌های نجومی در بازارسیاه دیدار پرسپولیس و الدحیل؛‌ با توصیه به جایی نمی‌رسیم

با توجه به حساسیت دیدار پرسپولیس و الدحیل در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بلیط فروشی این دیدار با حواشی قابل توجهی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، تیم پرسپولیس روز سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ در آخرین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم الدحیل قطر خواهد رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی برای اینکه بتوانند در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا قرار بگیرند، نیاز دارند تا حریف قطری خود را شکست دهند.

باشگاه پرسپولیس با توجه به حساسیت این بازی درحالی که یک هفته به این دیدار باقی‌مانده بود، بلیط فروشی این دیدار را آغاز کرد. از طرفی نیز با توجه به اهمیت بالای این بازی برای سرخ‌پوشان با نظر مدیریت باشگاه قیمت بلیط‌های این دیدار ۵۰ درصد کمتر شد تا هواداران این تیم در بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس به حمایت تیم محبوب خود بیایند.

قیمت‌های نجومی در بازارسیاه دیدار پرسپولیس و الدحیل؛‌ با توصیه به جایی نمی‌رسیم

با توجه به مرمت ورزشگاه آزادی و در دسترس نبودن کل ظرفیت مجموعه، باشگاه پرسپولیس تنها اجازه فروش ۴۵ هزار بلیط را در این بازی داشت. با توجه به شرایط موجود و اهمیت این بازی، بلیط‌فروشی این دیدار با استقبال جالب‌توجه هواداران همراه شد تا جایی که بلیط‌های این بازی حساس در کمتر از ۳ ساعت فروش رفت.

بعد از اتمام بلیط فروشی، با توجه به استقبال جالب توجه هواداران پرسپولیس از بازی این تیم و الدحیل، سودجویان دست به کار شده‌اند و سایت‌های فروش اینترنتی پر از عرضه بلیت‌های غیر رسمی شد و به اصطلاح بازارسیاه برای خرید و فروش بلیط این بازی ایجاد شد. علی‌رغم اینکه باشگاه پرسپولیس برای سهولت در تهیه بلیط توسط هواداران این تیم در این بازی قیمت بلیط‌ها را نصف کرد اما در بازارسیاه رقم‌های عجیب و جالب‌توجه‌ای برای فروش بلیط این دیدار به چشم می‌خورد. گران‌ترین بلیط عرضه شده برای این دیدار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده درحالی که در بازارسیاه بلیط‌های این دیدار از ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت‌های نجومی در بازارسیاه دیدار پرسپولیس و الدحیل؛‌ با توصیه به جایی نمی‌رسیم

باشگاه پرسپولیس در واکنش به حواشی رقم خورده در خصوص بلیط فروشی دیدار این تیم با الدحیل با انتشار دو بیانیه اعلام کرد که با توجه به هشدارهای صادره و اطلاع‌رسانی صورت گرفته، این باشگاه و دست‌اندرکاران امر، هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال افرادی ندارند که نسبت به خرید بلیط جعلی و بلیط‌های غیر رسمی از بازارسیاه اقدام می‌کنند و هر فرد باید با کد ملی مربوط به خود برای خرید بلیط اقدام کرده و صاحب کد ملی اجازه استفاده از بلیط و ورود به ورزشگاه را دارد.

موضوع حائز اهمیت این است که بلیط‌های مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در سامانه فروش بلیط الکترونیکی مسابقات فدراسیون فوتبال به فروش می‌رود. در صفحه نخست این سامانه شما با یک پیام مهم روبه‌رو خواهید شد که به شما اعلام می‌کنند: به اطلاع هوادارن محترم می رساند به منظور تسهیل در ورود هواداران و جلوگیری از هرگونه سو استفاده احتمالی همراه داشتن کارت ملی در ورزشگاه اجباری بوده و از ورود هواداران فاقد کارت ملی جلوگیری میگردد و خرید بلیط در سامانه با کد ملی افراد منطبق بوده و همراه داشتن کارت ملی اجباری می باشد و کارت ملی افراد در مبادی ورودی توسط پرسنل حراست این شرکت کنترل می‌شود و در صورت عدم تطابق کارت ملی با مشخصات خریدار که در سامانه بلیط فروشی درج گردیده از ورود هوادار به ورزشگاه جلوگیری می‌شود.

حالا چگونه افراد سودجو توانسته‌اند بلیط‌های این بازی را خریداری کنند یا بلیط‌های جعلی برای این بازی تدارک ببینند، سوال جالب توجه‌ای است که مسئولین امر با توجه به لزوم همراه داشتن کارت ملی برای تهیه بلیط بازی و ورود به ورزشگاه، باید به آن پاسخگو باشند. در روزهای مختلف باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال در بیانیه‌های مختلف نسبت به خرید بلیط‌های جعلی و غیرقانونی واکنش نشان دادند و هواداران را از این اقدام منع کردند اما مسئله مهم این است مسئولین ذی‌ربط چه اقداماتی برای جلوگیری از بروز این اتفاقات انجام داده‌اند؟ مگر می‌شود با توصیه و بیاینه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد؟ درحالی که جلوگیری از این امر، نیاز به مدیریت و اقدامات عملیاتی دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10433

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: