مستند سالیوان ساخته شد؛ زندگی اسطوره اسنوکر جهان روی پرده سینما

رونی اوسالیوان با فیلمی مستند از زندگی حرفه ای–ورزشی خود قدم به عرصه هنر هفتم گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایرنا، فیلم جدید رونی اوسالیوان با نام «حاشیه همه چیز(The Edge of Everything)» بینشی جذاب از زندگی رونی اوسالیوان، بهترین بازیکن دنیای اسنوکر حرفه‌ای است. این فیلم سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در سینماهای بریتانیا اکران می‌شود و پس از آن یک پرسش و پاسخ زنده با رونی اوسالیوان و دیوید بکهام بر روی پرده‌های سینما و تلویزیون پخش خواهد شد.

اوسالیوان با این فیلم به کارگردانی سم بلیر و تهیه‌کنندگی استودیوی ۹۹ بکهام به دنیای زندگی خصوصی خود دسترسی بی‌سابقه‌ای می‌دهد. این فیلم شامل بخش‌هایی است که از دوران کودکی و روزهایی که به عنوان یک بازیکن جوان پا به عرصه حرفه‌ای اسنوکر گذاشت شروع می‌شود که قبلاً هرگز دیده نشده و با کلیپ‌های آرشیو کلاسیک ترکیب شده است.

در این فیلم مصاحبه‌های جذابی با والدین او و همچنین چهره‌های کلیدی زندگی او مانند دیمین هرست و رونی وود، به علاوه استفن هندری و جیمی وایت، بزرگان اسنوکر وجود دارد.

این مستند همچنین پیشرفت اوسالیوان را در سه تورنمنت در طول فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۱ دنبال می‌کند: ابتدا در شهر ساندیدنو کشور ولز، سپس در الکساندرا پلس شهر لندن کشور انگلستان، و در نهایت سالن باشکوه کروسیبل در شفیلد انگلستان که به یک بوته مخصوص ذوب فلزات تشبیه شده است.

در طول مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۲، گروه فیلمبرداری ، رونی اوسالیوان را هم در داخل و هم در خارج از عرصه بازی دنبال می‌کردند. در اتاق رختکن او، گفت‌وگوهای پر هیجانی با روان‌پزشک استیو پیترز در جریان است، زیرا اوسالیوان تقریباً در جریان یک لحظه تعیین‌کننده حرفه‌ای، دچار اضطراب شده است. وی تنها بر روی مستطیل سبز میز بازی می‌تواند آرامش خود را بدست آورد.

این صحنه‌ها با زوایای منحصر به فرد دوربین به تصویر کشیده شده است، در حالی که یک میکروفون مخفی صداهای اوسالیوان را در حال زمزمه کردن با خودش، صداهای ضربات بی‌نقص او به توپ سفید، و تبادل او با جاد ترامپ در حین در آغوش گرفتن آنها در پایان دیدار نهایی را ضبط می‌کند و او موفق به کسب رکورد هفتمین عنوان قهرمانی جهان می‌گردد.

بلیر، که از جمله کارهای قبلی‌اش می توان به: از ما رویا بسازید، سکوت کنید و مارادونا ۸۶ اشاره کرد می‌گوید: در طول ساخت این فیلم، رونی به ما دسترسی کامل به زندگی‌اش را داد و حتی زمانی که به اوج لحظات به شدت استرس‌زای فصل بازی خود نزدیک می‌شد، او متعهد بود که ما را به خصوصی‌ترین لحظاتش دعوت کند. او به نوعی توانست این کار را انجام دهد در حالی که کاملاً طبیعی و بدون محافظ جلوی دوربین بود. ما نمی‌دانستیم که فیلم در نهایت ما را به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی جهان می‌برد، اما این جادوی رونی است. ما هرگز نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که وقتی دوربین را در هر لحظه روشن می‌کردیم چه اتفاقی می‌افتد و کل فرآیند پر از شگفتی بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10233

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: