ناکامی جودوی جوانان ایران در قهرمانی آسیا با ۲ مدال برنز/ ۱۱ جودوکار حذف شدند!

تیم های ملی جودوی جوانان ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا تنها در بخش مردان صاحب ۲ مدال برنز شدند.

به گزارش  پایگاه خبری گام و ورزش، در پایان رقابت های روز دوم و پایانی جودوی جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان، محمدحسین یاقوتی در ۱۰۰- و امیرعباس موحد در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند اما ۶ نماینده دیگر ایران از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا در نهایت تیم‌های ملی جودوی جوانان ایران در رده پسران و دختران با حذف ۱۱ جودوکار. و کسب تنها ۲ مدال برنز به کار خود در ابن رقابت‌ها پایان دهند. پیش از این و در جریان رقابت‌های نوجوانان آسیا نیز ۱۲ جودوکار ایران حذف شدند و تنها ابوالفضل محبی صاحب مدال نقره شد.

اما در روز پایانی رقابت‌های جودوی جوانان آسیا، محمد حسین یاقوتی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس به «پارک» از کره جنوبی باخت. یاقوتی در گروه شانس مجدد «آلتانگریل» از مغولستان را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در دیدار رده بندی «چن تسای» از چین تایپه را شکست داد و به مدال برنز رسید.

امیر پویا نوحی دیگر جودوکار ایران در این وزن پس از یک دور استراحت، نتیجه را به «شوراخ ماتوف» ازبکستانی واگذار کرد و در گروه شانس مجدد هم به «ویشال» از هند باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم امیر عباس موحد در نخستین مبارزه خود «ژان تیلک» از قزاقستان را شکست داد و سپس با برتری مقابل «گانتولگا» از مغولستان به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نتیجه را به «ژولداشکازیف» از قرقیزستان واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. موحد برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی مقابل «سعود منانی» از عربستان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس پرهیزگار پس از یک دور استراحت، برابر «عبدوجلال اوف» از تاجیکستان باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیر عباس چوپان در وزن ۹۰- کیلوگرم نیز کار خود را با ضربه فنی «مون خسای خان» از مغولستان آغاز کرد اما در ادامه برابر «سامانووا» از ازبکستان شکست خورد و به گروه شانس مجدد رفت. وی در گروه شانس مجدد «سعد الحجری» نماینده عربستان را ضربه فنی کرد و راهی دیدار رده بندی شد. چوپان در دیدار رده بندی مغلوب «رجب اف» از تاجیکستان شد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

محمد جواد محبی دیگر نماینده ایران در وزن ۹۰- کیلوگرم نیز در همان دور نخست به «سویان جانوف» از ترکمنستان باخت و حذف شد.

در گروه بانوان و در وزن ۷۸- کیلوگرم مریم پیمانی در نخستین مبارزه برابر «آیل تیگوباتار» از کشور مغولستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. راحیل مرادی نیز در وزن ۷۸+ کیلوگرم همان ابتدا در مصاف «کیم مین یونگ» از کره جنوبی باخت و کنار رفت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10217

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: