بازی های پاراآسیایی هانگژو

۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز دیگر برای ایران در پاراآسیایی/ بنی‌طبا و دارابیان قهرمان شدند

نماینده وزن منهای ۶۰ کلاس J۱ جودو نابینایان و کم بینایان کشورمان با شکست دادن حریف خود در فینال توانست طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا،  در ادامه رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو در چین، نماینده وزن منهای ۶۰ کلاس J۱ پاراجودو نابینایان و کم بینایان کشورمان با شکست دادن حریف خود در فینال توانست طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد.

سیدمیثم بنی‌طبا در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۱ پاراجودو برابر کاپیل پارمار از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، یک طلای ارزشمند برای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند.

بنی طبا در مرحله نخست موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد. او در مرحله نیمه نهایی نیز توانست به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو بردارد تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش قرار بگیرد.

بنی طبا پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق شده بود طلای تیمی را بر گردن بیاویزد. او در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز به یک برنز دست یافته بود.

الناز دارابیان قهرمان شد، حنان کعب امیر نقره گرفت

در ادامه علمکرد درخشان ملی‌پوشان پارادوومیدانی در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، دو مدال دیگر در پرتاب دیسک بانوان کسب شد.

در این ماده و در کلاس F۵۳ ، الناز دارابیان با رکورد ۱۴.۲۵ متر ، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین حنان کعب امیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت ، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

وحید علی نجیمی ، مدال‌آور نقره در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

وحید علی نجیمی موفق به کسب مدال نقره در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

نجیمی در فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳  با حریفانی از عمان، سنگاپور ، تایلند ، تاجیکستان ، قزاقستان و لائوس (۲ نفر) مسابقه داد.

نماینده کشورمان که استارت خوبی هم زد و از همان ابتدا از بیشتر دونده‌ها پیش افتاد، با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید و سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در این رقابت دوندگان تایلند و ازبکستان اول و سوم شدند.

پاپی : فقط به طلا فکر می کردم نه رکورد شکنی/ مدالم را تقدیم مادر شهید رضایی می کنم

امین الله پاپی پرتابگر نیزه ایران پس از کسب مدال طلا در کلاس اف ۵۷ گفت : بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگینی که داشتم هدفم این بود که پس از بهبودی فقط به مدال طلا دست پیدا کنم و اصلا کاری به رکورد نداشتم و انشاءالله رکوردها بماند برای بازی‌های پارالمپیک پاریس.

وی افزود: با این مدال روحیه ام افزایش یافت چون واقعا شرایط سختی داشتم یک ماه فقط فیزیوتراپی انجام می دادم.

پاپی در ادامه گفت: دوست دارم مدالم را تقدیم مادر شهید رضایی کنم، چون زمانیکه ایران بودم ایشان را دیدم و با اینکه این مادر را نمی شناختم او به من روحیه داد و همان جا تصمیم گرفتم اگر در چین مدال گرفتم تقدیم ایشان کنم.

وی در پایان گفت: از مربیانم آقای رحیمی زاده، از فدراسیون جانبازان و پارالمپیک تشکر می کنم. امیدوارم دل مردم ، خانواده ام و بخصوص برادرزاده هایم پریما  ومهری ماه را شاد کرده باشم چون آنها قبل از سفرم به من گفتند که برایم دعا می کنند تا مدال طلا را کسب کنم.

حسینی و جوادی هم در پاراتکواندو برنز گرفتند

حسینی و جوادی دو نماینده پاراتکواندو کشورمان در رقابت های وزن ۵۲- کیلوگرم بازی های پاراآسیایی هانگژو موفق به کسب دو نشان برنز شدند.

در رقابت‌های های وزن ۵۲- کیلوگرم پاراتکواندو بازی های پاراآسیایی هانگژو مهدیه سادات حسینی به مصاف لی تفنگ از چین رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.
نرگس جوادی هم در مرحله رده بندی موسکان از کشور هند را ۳۴ بر ۴ شکست داد و سوم شد.

در پایان روز نخست رقابت های پاراتکواندو بازی های پاراآسیایی هانگژو نمایندگان کشورمان سه مدال برنز کسب کردند.

حسن جانفشان، برابر حریف تایلندی شکست خورد

ملی پوش پاراتنیس روی میز ایران نخستین دیدار خود در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی را با شکست پشت سر گذاشت.

در ادامه رقابت‌های پاراتنیس روی میز چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی عصر امروز (دوشنبه) حسن جانفشان در نخستین دیدار خود به مصاف حریفی از تایلند رفت و ۳ بر صفر شکست خورد.

مسابقات پاراتنیس روی میز به صورت گروهی برگزار می‌شود و جانفشان باید با رقیب دیگرش نیز مسابقه بدهد تا تکلیفش برای صعود به مرحله بعدی این بازی‌ها مشخص شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9910

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: