پایان حضور نمایندگان ایران در المپیک زمستانی جوانان

نمایندگان ایران در رقابتهای اسکی صحرانوردی (۷/۵ کیلومتر کلاسیک) المپیک زمستانی جوانان بهترین نتیجه تاریخ ادوار بازی ها در بخش جوانان را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، رقابتهای اسکی صحرانوردی ۷/۵ کیلومتر کلاسیک المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۴ امروز با حضور سه نماینده کشورمان برگزار شد و در بخش بانوان ملیکا میرزایی و پرستو آبسالان با پشت سر گذاشتن چهار ورزشکار به ترتیب در رتبه ۷۲ و۷۳ قرار گرفتند.

در بخش آقایان نیز امیر محمد ابوالحسن زاده موفق شد با پشت سر گذاشتن ۱۱ شرکت کننده در جایگاه ۶۷ قرار بگیرد.

این بهترین نتیجه تاریخ حضور ایران در ادوار گذشته المپیک زمستانی جوانان از لحاظ کمی و  ‌کیفی بود چرا که این نخستین بار بود که ایران با سه نماینده در اسکی صحرانوردی جوانان المپیک زمستانی حضور پیدا می کرد و از نظر کیفی نیز در بخش آقایان ابوالحسن زاده برای نخستین بار موفق شد ۱۱ ورزشکار از جمله نمایندگان یونان، کلمبیا ،تایپه، برزیل، لبنان ، تایلند و مقدونیه را در مسیر پشت سر بگذارد.

بانوان ایران نیز ورزشکارانی از کشورهای کلمبیا، لبنان، مقدونیه و تایپه را پشت سر گذاشتند.

گفتنی است این ورزشکاران تنها سابقه دو فصل حضور در رشته اسکی صحرانوردی را دارند و توسط فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، استعدادیابی شده‌اند و در بخش استعدادیابی به مربیگری محمد تقی شمشکی کار خود را آغاز کرده و در المپیک زمستانی جوانان هم به مربیگری سمانه بیرامی باهر  به این نتایج دست پیدا کردند.

پرونده حضور نمایندگان اسکی ایران در المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۴ با برگزاری مسابقات امروز بسته شد. تیم ایران با ۵ نماینده در دو رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی در این دوره از بازی های حضور داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10912

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: