ملی‌پوش قایقرانی: راه‌اندازی آکادمی قایقرانی پایه در اصفهان / از لحاظ امکانات قابل قیاس با اروپا نیستیم

 قایقران تیم ملی بانوان از راه‌اندازی آکادمی قایقرانی در ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و گفت: وقتی از سن پایه شروع به آموزش کنیم در مراحل بعدی می‌تواند با زیرساخت مناسب به ادامه مسیر بیشتر امیدوار بود.

نازنین ملایی در خصوص ایجاد آکادمی قایقرانی بانوان در ذوب‌آهن اصفهان و لزوم توجه به آموزش‌های پایه، اظهار کرد: می‌خواهیم با بهره‌گیری از توان نیروهای بومی استان اصفهان که جز تیم‌ملی نیز هستند، برای آموزش اولیه علاقه‌مندان به این ورزش استفاده شود و تا پایان مهرماه قرارداد نهایی با ذوب‌آهن برای راه‌اندازی آکادمی قایقرانی بانوان منعقد شده و کار کلید می‌خورد تا کمک کنیم در اصفهان و شهرستان‌های آن، ورزشکاران زیادی در این رشته ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری  گام و ورزش و به گفته ملایی، شروع استعدادیابی در شهرهای مختلف استان اصفهان دیگر برنامه‌ای است که به آن توجه می‌شود به‌واسطه استعدادیابی در رشته‌های مدنظر کلاس‌های آموزشی شروع می‌شود.

دختر قایقران ایران تصریح کرد: آموزش از پایه و زیر نظر مربیان با کیفیت انجام می‌شود، چرا که وقتی از سن پایه شروع به آموزش کنیم در مراحل بعدی می‌تواند با زیرساخت مناسب به ادامه مسیر بیشتر امیدوار بود.

وی تأکید کرد: پس از استعدادیابی برنامه‌های دیگر همچون اردوهای آمادگی و قرارگرفتن بازیکنان منتخب در کنار بازیکنان تیم ملی را برای ارتقا روحیه داشته باشیم.

ملایی با بیان اینکه به دنبال استعدادیابی از ظرفیت‌های موجود در استان هستیم، افزود: باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان در حوزه بانوان توانسته است موفق عمل کند و در تلاش هستیم تا در بخش قایقرانی نیز بتوانیم ترکیب خوبی را آماده کنیم.

وی اضافه کرد: قایقرانی رده سنی جوان و نوجوان دارد، اما بحث اصلی آن بر می‌گردد به اینکه افرادی که استعداد ورزشی خوبی دارند به‌درستی شناسایی شوند از طرق مختلف این استعدادیابی را انجام خواهیم داد که طی آن یک‌سری از آیتم‌های آمادگی جسمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قایقران تیم ملی بانوان در مورد امکانات کشور در مقایسه با سایر کشورها در ورزش قایقرانی گفت: بدون شک تفاوت بسیار زیادی از لحاظ امکانات قایقرانی کشور ما در مقایسه با سایر کشورها به‌خصوص کشورهای اروپایی وجود دارد، بااین‌حال امکانات اولیه برای تمرینات در سطح ابتدایی تمرینات قایقرانی در اصفهان وجود دارد، اما در سطح حرفه‌ای باید امکانات فراهم شود.

وی گفت: در بخش روئینگ در اصفهان امکانات نداریم، اما قایق‌های ساخت ایران هم برای تمرین وجود دارد در مراحل بالاتر و حرفه‌ای‌تر می‌توان هزینه‌های بهتر داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9828

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: