پیکر محمود مشحون تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مشحون در سالن بسکتبال آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مشحون، رئیس سابق و موفق فدراسیون بسکتبال ایران که روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت، صبح امروز (چهارشنبه – ۲۲ آذر ۱۴۰۲) با حضور خانواده ورزش در سال بسکتبال آزادی تهران برگزار شد.

نفراتی چون محمود خسروی‌وفا، مصطفی هاشمی‌طبا، علی کفاشیان، مهدی علی‌نژاد، احسان حدادی، حامد حدادی، اهالی بسکتبال و بسیاری دیگر از روسای فدراسیون‌های ورزشی و مسئولان مختلف ورزش کشور در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری نیز از دیگر حاضرین این مراسم بود و قرار است نماز میت را بر پیکر ایشان اقامه کنند.

سید محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز جهت شرکت در این مراسم و سخنرانی، در سالن بسکتبال آزادی شد.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران به دلیل شرکت در جلسه هیات دولت، در مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مشحون به میزبانی سالن آزادی حضور نداشت و در صورت امکان، برای مراسم خاکسپاری در بهشت زهرا حاضر خواهد شد.

عنایت آتشی: محمود مشحون دردانه بسکتبال بود

عنایت آتشی، پیشکسوت و دوست دیرینه محمود مشحون در این مراسم گفت: مشحون، فردی توانمند و دانشمند بسکتبال بود. فردی که در زمره چهره‌های ماندگار ورزش مملکت به خصوص رشته‌هایی مثل بسکتبال، هندبال و شنا بود.

او ادامه داد: امروز با مردی وداع می‌کنیم که سال‌ها برای ورزش زحمت کشید. محمود مشحون چهره وفادار، ماندگار، مدیر و مدبر بود، شخصی که به اعتلای ورزش بسکتبال ایران در آسیا و جهان کمک کرد. امروز جای محمود مشحون میان شما بزرگان خالی است. مشحون با عشق و علاقه به بسکتبال خدمت کرد.

آتشی گفت: افتخارات مشحون چه در دوره ورزش و چه در دوره ریاست فدراسیون بسکتبال، بسیار زیاد و بیشمار است. او اسکار بسکتبال را دارد اما یکی از بزرگترین افتخارات او، کسب مجوز حضور بانوان بسکتبال ایران در مسابقات بین‌المللی با حجاب اسلامی بود. الان اینجا هستیم تا او را بدرقه کنیم.

او در پایان صحبت‌های گفت: هر چه از مشحون بگویم کم است چون او اسطوره‌ای تکرار نشدنی است، امیدوارم روح او شاد باشد و بار دیگر به خانواده محمود مشحون، دردانه بسکتبال ایران تسلیت می‌گویم.

گریه‌های کامرانی هنگام سخنرانی

مهدی کامرانی، ستاره تیم ملی بسکتبال ایران در دوران ریاست محمود مشحون نیز در ادامه این مراسم گفت: ضمن عرض تسلیت به خانواده مشحون، ایشان برای ما بسکتبالی‌ها بیشتر از یک رئیس فدراسیون بود و واقعا پدر بود. او با بازیکنان تیم ملی پدرانه برخورد می‌کرد و سخت است الان درباره مرد بزرگ بسکتبال ایران صحبت کنم.

او ادامه داد: بعد از مشحون بسکتبال ما خالی شده بود و این همه جمعیت به خود ندیده بود و باز هم مشحون باعث شد این همه جمعیت امروز در این سالن دور هم جمع شوند. این آدم بزرگ است که چنین توانایی را دارد و مشحون بزرگ بود. همیشه در دوران بسکتبالی خودم که خدمتشان بودم، سعی می‌کرد بازیکنان تیم ملی را به حمایت و همدلی از یکدیگر دعوت کنند.

ستاره سابق تیم ملی ایران افزود: هیچوقت یادم نمی‌آید به فدراسیون رفته باشم و ایشان یکبار بنده را پشت در گذاشته باشد. تا می‌شنید بازیکن ملی در فدراسیون است، به منشی خود می‌گفت سریعا ما را به دفتر راه دهد. به پا برمی‌خواست، خودشان با ۷۰ سال سن صندلی را برمی‌داشت و به کنار ما می‌آمد آن هم برای منی که بازیکن ۲۴ ساله بودم. همیشه خجالت زده می‌شدم بخاطر کار ایشان.

او در پایان گفت: همیشه به من می‌گفت فدراسیون و اتاق من برای بازیکن ملی است و ما نفراتی که افتخار همکاری با ایشان را در جایگاه بازیکن داشتیم، به ما یاد دادند که همیشه همراه هم باشیم و امیدوارم مدیران جدید نیز اخلاق مشحون را سرلوحه کار خود قرار دهند. (کامرانی به دلیل گریه، نتوانست صحبت خود را ادامه دهد).

هاشمی‌طبا: همدیگر را دوست بداریم

در بخش دیگری از این مراسم، مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی نیز گفت: من دوران بازی مشحون را هم به یاد دارم، اما ایشان به ما نشان داد که در ادامه خدمت خود به ورزش در جایگاهی دیگر، با همه سازگار است و هیچ‌کسی را کنار نمی‌گذارد. او با مخالفان و منتقدها هم در ارتباط بود و همین امر باعث شد تا شاهد موفقیت بسکتبال ایران در زمان ریاست مشحون باشیم.

او گفت: تنهایی ما نمی‌تواند کمک کننده باشد و به همین دلیل جا دارد تاکید کنم که نیاز است در همه مسیر زندگی با هم باشیم. امیدوارم همه ما یاد بگیریم که تداوم خدمت داشته باشیم و هر کسی به ما کاری داد، طبق گفته حضرت علی (ع)  با بهترین شکل آن را انجام دهیم چون یک موهبت است که در اختیار ما قرار داده‌اند. امیدوارم خداوند متعال روح محمود مشحون بزرگ را قرین آرامش کند.

این مراسم با اقامه نماز میت مرحوم محمود مشحون توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری به پایان رسید تا پیکر اسطوره بسکتبال ایران، برای خاکسپاری به قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) راهی شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10617

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: