نتایج شطرنج‌بازان ایران در مسابقات جهانی/ طباطبایی همچنان بدون باخت

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات جهانی در رده ۵۲ مسابقات قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایسنا،  در جریان مسابقات شطرنج سریع قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، ملی‌پوشان ایران به مصاف حریفان خود رفتند. پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که با ریتینگ سریع ۲۶۴۴ در این مسابقات دست به مهره شده است، تا پایان دور پنجم با ۳ امتیاز در رده ۵۲ این مسابقات قرار دارد.

مقصودلو در رقابت‌های جهانی به دو برد، دو تساوی و یک شکست رسیده است. ملی پوش شطرنج ایران در دور چهارم این مسابقات مقابل مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا قرار گرفت و تن به شکست داد.

سید محمد امین طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران نیز با کسب ۳.۵ امتیاز در رده ۲۹ مسابقات قرار دارد. این ملی‌پوش شطرنج ایران باختی در کارنامه نداشته و با کسب دو پیروزی و سه تساوی موفق شده عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

پویا ایدنی و بردیا دانشور دو ملی پوش دیگر ایران در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند. این دو شطرنج‌باز هرکدام با سه امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های ۶۸ و ۴۵ این مسابقات قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا در این مسابقات تا پایان روز اول با ۴.۵ امتیاز صدرنشین این رقابت‌ها شناخته می شود. مسابقات قهرمانی سریع جهان در ۱۳ دور برگزار می‌شود که این مسابقات به میزبانی سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است. بیش از ۲۰۰ شطرنج‌باز در این مسابقات حضور دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10772

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: