بازدید وزیر ورزش از دبیرستان پسرانه شهید دستغیب

کیومرث هاشمی: دغدغه ما نباید انتخابات فدراسیون‌ها باشد

آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش امروز شنبه ۲۹ مهر با حضور دو وزیر ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید دستغیب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش این مراسم با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، حسن روشن پیشکسوت فوتبال و حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، سینا کلهر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، ابراهیم شکوری عضو هیات مدیره و قائم مقام باشگاه پیکان و علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در دبیرستان شهید دستغیب برگزار و مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی افتتاح شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از چند سال در مدرسه حضور پیدا کردم. آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در توسعه ورزش چه قهرمانی، همگانی و استعدادیابی دارد. باید در کنار خانواده آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کردم و خدمتگزار این خانواده باشم.

وی افزود: خوشحالم از این که فصل جدیدی از تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین وزارت ورزش و آموزش پرورش در حال ایجاد است. در محور اصلی برنامه‌های اصلی خود در مجلس که به آن اشاره کردم بحث همکاری و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش بود. معتقدم ۱۶/۵ میلیون دانش آموز یعنی ۱۶/۵ میلیون استعداد و ۳۰ هزار معلم ورزش یعنی ۳۰ هزار مربی ورزش که در اختیار ورزش هستند و می‌توانند به توسعه ورزش کمک کنند.

وزیر ورزش تصریح کرد: از صحرایی وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کردند تا بتوانیم حرکت جدیدی در توسعه ورزش ایجاد کنیم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که در طرح استعدادیابی اعلام کرده بودید که وزارت آموزش و پرورش همکاری نداشته است، افزود: بحث همکاری نبوده بلکه بحث من این بود که به همکاران خود در وزارت ورزش تاکید کردم که استعدادیابی باید در اختیار آموزش و پرورش باشد. آن چه ضرورت دارد هماهنگی بین دو مجموعه است. باید تشکیلات فدراسیون های ورزشی را هماهنگ کنیم. علاوه بر دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزش در خود مجموعه آموزش و پرورش، فدراسیونی تحت عنوان ورزش مدارس داریم که این یک فدراسیون پشتیبان است. فقط صرف دانش آموزان نیست و تمام فدراسیون های ما را می‌توانند پوشش دهند و به کمک آنها بیایند. بنابراین سال آینده برای المپیاد استعدادهای برتر قطعا از ظرفیت بزرگ مجموعه تربیت بدنی آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اگر در گذشته کوتاهی در این زمینه بوده با فعالیت‌های آینده آن را برطرف خواهیم کرد زیرا اعتقاد دارم برای توسعه ورزش دو بخش خیلی اثرگذار است؛ یکی بخش باشگاه و دیگری خود مدارس هستند که مدرسه می تواند کانون و محور توسعه ورزش باشد. به ویژه با ظرفیت خوبی که در کشور وجود دارد و با آمادگی خوبی که وزارت آموزش و پرورش و ستاری فرد که خود تحصیل کرده رشته ورزش هستند امیدوارم با کمک هم بتوانیم حرکت های جدیدی در توسعه ورزش ایجاد کنیم.

وزیر ورزش درباره کم تحرکی و چاقی دانش آموزان و تفاهم‌نامه های وزارت ورزش و آموزش و پرورش در این زمینه گفت: این تحقیقی بود که در مجموعه خود آموزش و پرورش انجام شد و معتقدم با ۲ ساعت زنگ ورزش شاید نتوانیم کارهای بسیار بزرگی انجام داد اما شرایطی در آموزش و پرورش تحت عنوان زمان اوقات فراغت فراهم است و می توانیم با برنامه هایی که از قبل پیش بینی می‌شود از ظرفیت های موجود استفاده کنیم چون دانش آموزان همه به فعالیت های ورزشی علاقه دارند. شاید از دانش آموزان سوال کنیم محبوب‌ترین معلم شما کیست می‌گویند معلم ورزش به خاطر ماهیتی که ورزش دارد باید از این ظرفیت استفاده کنیم. قطعا تفاهم‌نامه هایی در بخش های مختلف با آموزش و پرورش از جمله استعدادیابی خواهیم داشت. تمرکز مسابقات باید در یک جا باشد، اگر ظرفیتی در یک رشته ورزشی وجود دارد که رده سنی آن به آموزش و پرورش می خورد و سایر فدراسیون ها و ادارات ورزش و جوانان وظیفه‌ای برای برگزاری ندارند، همه این ها را باید یک کاسه کنیم تا مسابقات هماهنگ و یک دست داشته باشیم.

هاشمی در پایان درباره انتخابات فدراسیونهای ژیمناستیک و کشتی گفت: هنوز گزارشی درباره فدراسیون های ژیمناستیک و کشتی به من ارائه نشده اما مسئولان فدراسیون ها پیگیر هستند، قطعا مشکلات را برطرف می کنیم. دغدغه ما نباید این گونه مسائل باشد بلکه دغدغه ما باید اصل کار و ظرفیت های ورزشی باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9875

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: