بازی‌های آسیایی هانگژو چین

بانوی سوارکار ایران: رقابت با بهترین‌های جهان افتخار بزرگی است

عضو تیم ملی سوارکاری بانوان‌ ایران گفت: امروز بین این همه سوارکار حرفه‌ای و اسب‌های المپیکی و البته بسیار گرانقیمت، به همراه اسبم رقابت کردم که افتخار بزرگی است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو،‌ نغمه خانجانی به عدم حضور یکی از سوارکاران در بخش تیمی اشاره کرد و گفت: مسابقات در دو روز برگزار می‌شد. روز چهارشنبه بخش تیمی بود که متاسفانه نتوانستیم دانیال محزون را همراه تیم داشته باشیم و در نتیجه با سه نفر شرکت کردیم.

وی اضافه کرد: وقتی با چهار نفر شرکت می‌کنید، معمولا خطاهای یک سوارکار شمرده نمی‌شود و به همین دلیل اسب یکی سوارکاران ما، به اصطلاح روز خوبش نبود. سعی کردیم که بدرخشیم که نشد اما خوشبختانه موفق شدیم به فینال انفرادی که امروز برگزار شد، برسیم.

خانجانی ادامه داد: اسب هم‌تیمی ما، مسعود مکاری‌نژاد در راند اول متاسفانه همیاری نکرد اما امید غریبی و من به راند دوم راه پیدا کردیم.

بانوی سوارکار تیم ملی ایران افزود: تا جایی که به یاد دارم و سن و سالم اجازه می‌دهد، فکر می‌کنم در تاریخ سوارکاری ایران کسی موفق به کسب مقام سیزدهم انفرادی نشده است. امروز این افتخار را داشتم که بین این همه سوارکار حرفه‌ای و اسب‌های المپیکی و البته بسیار گرانقیمت، بتوانم به همراه اسبم رقابت کنم و به این مقام برسم. معتقدم افتخار بزرگی است و امیدوارم این مسابقات بتواند به تمام سوارکارهای ایرانی کمک کند و با تجربه‌ای که به شخصه کسب کردم، بتوانم در بازی‌های آسیایی بعدی و حتی رویدادهای بزرگ خوش بدرخشم و پرچم ایران را بالا ببرم.

وی درباره سطح مسابقات نیز اضافه کرد: سطح مسابقات سوارکاری بازی‌های آسیایی بسیار بسیار بالا است چون کشورهایی که در آن شرکت می‌کنند مثل عربستان، کویت، قطر و امارات، به این ورزش بهای زیادی می‌دهند  و یکی از مدال‌های آسیایی را برای آن کنار می‌گذارند و با قدرت می‌آیند. تمام سوارکاران‌شان المپیکی هستند و اسب‌های بسیار گرانقیمت و ارزنده‌ای دارند.

خانجانی در پایان افزود: اگر بتوانیم مساله قرنطینه اسب‌ها در کشور را حل کنیم و بتوانیم اسب‌ها را در داخل حباب به کشورها بفرستیم، سوارکارها می‌توانند تجربه خوبی کسب کنند. سوارکارهای بسیار جسوری داریم. سوارکاری ورزش سنتی و کهن ماست. خیلی جسور هستیم که می‌توانیم با چنین اسب‌هایی در چنین مسابقاتی شرکت کنیم و اگر این مشکل قرنطینه حل شود، به‌ویژه در بازی‌های آسیایی حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9819

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: