با قدم زدن از مرگ زودهنگام پیشگیری کنید

این باور رایج که افراد باید روزانه ۱۰ هزار گام برای سلامتی مطلوب بردارند را تحقیق بین‌المللی جدید دانشگاه گرانادا اسپانیا تغییر داده است.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ارث، این تحقیق نه تنها تعداد ایده‌آل گام‌های روزانه را که افراد باید هدف قرار دهند برجسته می‌کند، بلکه بر مزایای سلامتی سرعت پیاده‌روی نیز تاکید می‌کند.

ایده حمایت از ۱۰ هزار گام روزانه که حدود دهه ۱۹۶۰ در ژاپن به وجود آمد، به‌طور گسترده پذیرفته شد اما فاقد پشتوانه علمی بود. تحقیق کنونی به این نکته اشاره می‌کند که کلید کاهش خطر مرگ زودرس به‌طور قابل توجهی در پیاده‌روی تقریباً ۷۰۰۰ قدم روزانه نهفته است.

با توجه به متوسط قدم زدن انسان، این مورد به تقریبا ۶.۴ کیلومتر در روز می‌رسد. این تحقیق همچنین مشخص می‌کند که سرعت پیاده‌روی فواید سلامتی به دست آمده را تقویت می‌کند.

فرانسیسکو بی اورتگا، نویسنده اصلی این مقاله اظهار کرد که ما نشان داده‌ایم که همیشه تعداد گام‌های بیشتر بهتر است. رسیدن به ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ قدم روزانه به‌عنوان یک هدف عملی سلامتی برای همه است.

بر اساس یافته‌ها، حتی اهداف افزایشی مانند ۵۰۰ گام روزانه اضافی نیز می‌تواند باعث بهبود سلامت شود. نتایج نشان می‌دهد که سرعت راه رفتن یک فرد نقش مهمی دارد؛ راه رفتن سریع‌تر، صرف‌نظر از کل گام‌های روزانه، با خطر مرگ‌ومیر کمتر مرتبط است.

به‌طور خلاصه، این نتایج به‌عنوان، چراغ راهنما عمل می‌کند و افراد را به سمت اهداف سلامتی قابل دستیابی از طریق پیاده‌روی هدایت می‌کند.

این تحقیق با ایجاد هدف در دسترس‌تر و شناخت نقش سرعت پیاده‌روی، راه را برای افزایش راهبردهای سلامت عمومی هموار می‌کند و جوامع را تشویق می‌کند تا به معنای واقعی کلمه برای سلامتی خود گام بردارند.

نتایج کلی این تحقیق در مجله American College of Cardiology منتشر شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10002

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: