بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین

اسبقیان: پس‌گرفتن مدال‌های پارادوومیدانی سرقت ورزشی بود

سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی گفت: پس‌گرفتن مدال‌های ورزشکاران ما یک سرقت ورزشی بود.

به گزارش پایگاه خبری گام و  ورزش و به نقل از خبرنگار اعزامی ایسنا از هانگژو، سیدمحمدشروین اسبقیان، سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی، گفت: «نفوذ چین باعث شد که یک سرقت ورزشی و مدالی صورت بگیرد و مدال‌های طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پرتاب نیزه کلاس F56 بانوان پس گرفته شود.»

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در واکنش به اتفاقی که برای هاشمیه متقیان و زینب مرادی افتاد، گفت: «اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است؛ چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال‌روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کنند. شش پرتاب سنگین هم داشتند و در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند که هم‌اکنون نزد ماست. حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت و همه مراحل را طی کردند.»

سیدمحمدشروین اسبقیان ادامه داد: «بعد از مسابقه، چینی‌ها اعتراض کردند که ورزشکاران ما دقایقی دیر وارد کال‌روم شده‌اند که این حرف خلاف مقررات است؛ چرا که داور بر اساس مقررات تشخیص داده که مشکلی نیست. در آن مرحله داور تصمیم‌گیرنده است و در چنین مواقعی کارت زرد نشان می‌دهد و تاکید می‌کند در صورت تکرار مشکل ایجاد می‌شود. هیچ جا هم ثبت نشده که تاخیر داشتند یا نداشتند. پس‌گرفتن مدال از ورزشکاران ایران کاملا غیر قانونی است. مدال طلا و نقره را در حالی از ورزشکاران ما گرفتند که مدال طلا را به ورزشکار چین دادند. در واکنش به این موضوع رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی داشتند که البته تا به این لحظه پاسخ شفافی دریافت نکرده‌ایم.»

او در پایان تاکید کرد: «این اتفاق ناخوشایند از ارزش‌های ورزشکاران ما کم نمی‌کند. فراموش نکرده‌ایم که هاشمیه متقیان، ورزشکار متدین و با ایمان ما مدال پارالمپیک توکیو را دارد.»

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9922

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: