هاشمی از انتخابات قریب الوقوع فدارسیون های با سرپرست خبر داد/ملی پوش روئینگ مشمول قانون استخدام نشد

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به اداره شدن برخی فدراسیون‌ها با سرپرست عنوان کرد: برای برگزاری هرچه سریع‌تر مجامع انتخاباتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش و به نقل از ایرنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی گفت: یکی از اقداماتی که در زمان حضورم در دولت داشتم، حمایت از ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بود. زورخانه‌های ما به هیچ‌وجه درآمد نیستند و کار خیریه‌ای انجام می‌دهند. لذا نخستین کاری که انجام دادیم، در دولت با محرابیان وزیر نیرو صحبت کردیم و از ایشان خواستیم که هزینه آب و برق زورخانه‌ها رایگان شود که این اتفاق افتاد و ابلاغ هم شد.

هاشمی افزود: برای حمایت از این رشته ورزشی، با اوجی وزیر محترم نفت صحبت کردیم و قرار شد برای حل مسئله گاز مشترک زورخانه‌ها هم با دولت مکاتبه کنیم. ما اعتقاد داریم که باید بودجه‌ای هم برای مرمت زورخانه‌ها در نظر گرفته شود. واقعیت این است که این رشته باید تقویت شود. این رشته در کشور علاقه‌مندان زیادی دارد و از طرفی ما به دنبال آن هستم که مرام و اخلاق پهلوانی این رشته، به سایر رشته‌های ورزشی هم ترویج داده شود. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. من به عنوان متولی ورزش کشور وظیفه خود می‌دانم که از این رشته ورزشی به طور کامل حمایت کنم.

همواره حامی مردم مظلوم فلسطین هستیم

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این سوال که آیا وزارت ورزش برنامه و کمپینی در حمایت از مردم مظلوم غزه و اخراج رژیم صهیونیستی از تمام رویدادهای ورزشی دارد، گفت: قطعا در این موضوع برنامه‌ریزی داریم. همواره در جریان‌های مختلف انقلاب و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جامعه ورزش همگام و در کنار مردم بوده است. یکی از اقداماتی که حدود ۲۰ روز در وزارت ورزش انجام شد، مکاتبه با وزرای ورزش ۵۴ کشور عضو شورای همکاری کشورهای اسلامی بود و از این مقامات خواستم که به موضوع ورود کنند. در اجلاسی که ریاست محترم جمهور در کشور عربستان برگزار کرد، همگرایی خوبی بین کشورهای مسلمان در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد چون اقداماتی که این روزها انجام می‌دهند از اوج رذالت هم عبور کرده است. ضرورت دارد که این کار انجام شود. امیدواریم که رسانه‌ها هم کمک کنند تا نوع نگاه ورزشکاران و قهرمانان ما را به افکار عمومی دنیا انعکاس بدهند تا مردم دنیا بدانند که ورزشکاران ما همواره حامی مردم مظلوم فلسطین و خصوصا مردم غزه هستند.

برای خروج هرچه‌ سریع‌تر فدراسیون‌ها از وضعیت سرپرستی برنامه‌ریزی کرده‌ایم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اداره شدن تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی کشور با سرپرست و نزدیک شدن پایان دوره ریاست ۴ ساله برخی فدراسیون‌ها از جمله والیبال گفت: من مصداقی صحبت نمی‌کنم اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه زودتر مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی که با سرپرست اداره می‌شوند، مطابق با قانون انجام شده تا همه علاقه‌مندان به ورزش بتوانند در مجامع انتخاباتی حضور پیدا کنند و فدراسیون‌ها هرچه سریع‌تر از وضعیت سرپرستی خارج شوند.

در انتخاب اسبقیان از اختیاراتم استفاده کردم

هاشمی در واکنش به گلایه غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک از انتصاب سیدمحمد شروین اسبقیان رئیس فعلی فدراسیون جانبازان و معلولین به‌ عنوان مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و این‌که ممکن است این انتصاب باعث ایجاد مشکلاتی در فدراسیون شود و نیز این‌که صحبتی با او برای این انتصاب نشده، گفت: بالاخره بنده اختیاراتی دارم و از اختیاراتم استفاده کردم. اسبقیان از مدیران بسیار خوب است و ما در وزارت‌خانه به حضور ایشان نیاز داشتیم. انشاءالله برادر عزیز دیگری شناسایی شوند و در مجمع انتخاباتی حاضر شوند. مشکلی نیست. گلایه این بوده که نیروی خوبی را از ما گرفته‌اید و ولی باید توجه داشت که اسبقیان به جای خوبی رفته است.

محمدپور مشمول قانون استخدام قهرمانان نمی‌شد

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر ماجرای دستفروشی امیرحسین محمودپور کاپیتان تیم ملی روئینگ بوده، عنوان کرد: او در شرایطی است که مشمول قانون استخدام قهرمانان نمی‌شود ولی ما با فدراسیون صحبت کردیم تا شرایطی فراهم شود که کمتر شاهد چنین مسائلی باشیم. ورزشکاران باید حمایت شوند این وظیفه ما و فدراسیون‌هاست که از ورزشکاران حمایت کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=10130

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: