پنج گانه شکست

 حسن یزدانی برای پنجمین بار در برابر تیلور شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید

 

به گزارش پایگاه خبری گام و ورزش، شب گذشته در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات جهانی بلگراد حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور آمریکایی قرار گرفت و با ضربه فنی شکست خورد تا بیشترین ناکامی را در شش مصاف با جادوگر داشته باشد.

 

در سه دقیقه نخست و در حالی که تیلور برای دوخم اقدام کرد یزدانی با کنده کشی حریف را به پل زد و داوران ۴ امتیاز به یزدانی دادند اما روی اعتراض آمریکایی ها داوران رای را برگرداندند و ۴ امتیاز به تیلور و ۲ امتیاز به یزدانی دادند تا سه دقیقه نخست در اعتراض و سوت تماشاگران ۵ بر ۳ به سود تیلور تمام شود.

 

یک دقیقه و ۱۳ ثانیه به پایان مسابقه تیلور به مچ پای یزدانی رسید و او را خاک کرد تا نتیجه ۷ بر ۳ به نفع تیلور شود. در دقایق پایانی نیز تیلور موفق شد روی زیرگیری یزدانی را به منطقه خطر ببرد و در حالی که ۹ بر ۳ پیش بود در نهایت شانه‌های یزدانی را به تشک چسباند و در ثانیه های پایانی با ضربه فنی پیروز شد.

پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با ابراز تاسف از داوری این دیدار و تضییع حق یزدانی گفت:  برای این داوری متاسفم. حسن مجری فن بود و نمی‌دانم چرا امتیاز را به کشتی‌گیر آمریکایی دادند. نتیجه باید ۶-۱ به نفع یزدانی می‌شد. داور با این تصمیم کشتی را بهم ریخت. به نظرم داور اشتباه کرد و امتیازی که مجری آن حسن یزدانی بود و حریف از بالا به زمین خورد را به تیلور دادند. کارشناسان بهتر می‌توانند نظر بدهند. تیلور دو خم را گرفت اما حرکت نکرد و حسن مجری فن بود و تیلور از بالا به پایین آمد.

هفتاد و سومین دوره مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی سال جاری روز‌های ۲۵ شهریور تا ۲ مهرماه به میزبانی شهر بلگراد در کشور صربستان برگزار خواهد شد که این دوره از مسابقات نخستین مرحله کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز محسوب می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://gamovarzesh.ir/?p=9707

‍sepideh nouri

‍sepideh nouri

دارای سابقه بیش از ۱۸ سال خبرنگاری در رسانه های کشور/ دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشکده خبر و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: